כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

דרעי: "לא אעזור לספרדים!" • תיעוד

'מעמד העשור' למוסדות 'אור המלך' נחנך ברוב פאר והדר בהשתתפות המונים • אריה דרעי שהגיע לאירוע, הפתיע בנאומו, והכריז: "לא אעזור לבחורים ספרדים הרוצים ללמוד אצל האשכנזים" • וידאו

דרעי: "לא אעזור לספרדים!" • תיעוד

במלאת עשור שנים להיווסדם של מוסדות "אור המלך" באלעד, נערך אתמול (ג') אירוע מיוחד לציון התאריך, הכנס נערך בראשות מנהל המוסדות והמרא דאתרא הגר"מ מלכא, כשכל עובדי המוסדות, המונים למעלה מ-200 איש, חוגגים עשור לפעילותם הברוכה.

האירוע המיוחד נערך בהשתתפות, כל רבני השכונות והקהילות באלעד. בנוסף הגיעו: ראש העיר, אריה דרעי, שר הבינוי והשיכון הרב אריאל אטיאס, מנכ"ל רשת מעיין החינוך התורני הרב יואב בן צור ועוד רבים מבכירי העסקונה החרדית.

אריאל אטיאס הביא את ברכתו של הגר"ע יוסף שברך ושיבח את פעילותו של הרב מלכא.

אריה דרעי נאם על המוסדות המפוארים שהקים הרב מלכא לציבור הספרדי שאפשר להתגהות בהם והוא אינו מכיר כמעט עוד רבני ערים שנושאים בעול כ"כ כבד כמו הרב מלכא.

בהמשך סיפר דרעי: "אני כבר מספר שנים שכמעט ונדרתי נדר שיותר אני לא עוזר לספרדים להתקבל למוסדות האשכנזים משום שהציבור הספרדי החרדי כיום הינו הציבור הגדול ביותר בקרב העדות החרדים, ויש לנו מוסדות כ"כ מצויינים שאין שום סיבה לחפש בשדות זרים".

במהלך הקס הובאו לרב מלכה תמונה ממסוגרת המכילה מאות התחיבויות של הילדים הלומדים בת"ת, על קבלת זמן שמירת הלשון והתחייבות ללימודים בסך של כמה אלפי שעות.

בשם "הדואגים לקמח" והנושאים את משא הקודש, נשא דברים אורח הכבוד מר זאב וורמברנד, מנכ"ל "קואופ הריבוע הכחול" שפרסה את חסותה על האירוע, לצד חסותה של רשת "שפע שוק". וורמברנד בירך את הצוות בהתרגשות: "המשיכו להאיר את העיר ולחנך את ילדי ישראל לתורה ולמצוות, כי זהו הניצחון האמיתי של החשמונאים על היוונים בכל הדורות".

את שלחן הכבוד של המעמד, פיארו רבני העיר אלעד, הרה"ג אברהם צוריאל רבה של נס ציונה וקואופ הריבוע הכחול, מנכ"ל "מעין החינוך התורני" הרב יואב בן צור ומנכ"ל "שפע שוק" ר' ישראל קלרמן, סגני ראש העיר וחברי המועצה, מנכ"ל העירייה ובכיריה, ועשרות מידידי המוסדות.



































































































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}