כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ישיבות 'ההסדר' מתכנסים: יקראו לתלמידים שלא להתגייס?

ביום ראשון יתכנסו ראשי ישיבות ההסדר לישיבת חירום לדון בצעדים נגד ההחלטת להוציא את ישיבת הר ברכה מההסדר. על הפרק: קריאה להסדרניקים שלא להתגייס. ראש הממשלה והנשיא: מגבים את ברק

הרב אליעזר מלמד. עורר סערה
הרב אליעזר מלמד. עורר סערה

בעקבות החלטת שר הביטחון על הוצאת ישיבת הר ברכה, בראשותו של הרב אליעזר מלמד, מההסדר עם צה"ל, יתכנסו ראשי ישיבות ההסדר לדיון חירום ביום א' לבחון את צעדיהם.

הצעדים האפשריים העומדים בפני ראשי המחנה הציוני דתי מגוונים, החל בפעילות פוליטית בכנסת לביטול ההחלטה ועד לקריאה לתלמידהם שלא להתגייס לצבא עד לביטול ההחלטה.

החלטתו של שר הביטחון, שזכתה לגינוייים מכל רחבי המחנה הימני, זכתה אמש לגיבוי מוחלט מצידו של ראש הממשלה נתניהו.

בתגובה הנחרצת שהגיעה כרגיל אצל ביבי, רק כמענה לשמועות שדיברו על קרע בין שר הביטחון לראש הממשלה על רקע ההחלטה, אמר ראש הממשלה: "עמדתו הנחרצת של ראש הממשלה נגד תופעת הסרבנות ידועה לכל. ראש הממשלה לא יתערב בנושא ישיבת 'הר ברכה', ומגבה את החלטת שר הביטחון. עם זאת, ראש הממשלה מקווה כי העניין ייפתר בסופו של דבר בהבנה".

גם נשיא המדינה שמעון פרס גינה את סירובו של הרב מלמד לחתום על מסמך המתנגד לסרבנות בכל מצב ואמר: "צה"ל חייב להמשיך ולהיות בית הספר לאחדות האומה. בישראל מותר להתפלג פוליטית אך אסור בתכלית האיסור להתפלג צבאית. צבא ללא שרשרת פיקוד ברורה ועצמאית לא יכול לנצח ביום הקרב".

הנשיא סיכם בנימה נוסטלגית ואמר: "מהרמטכ"ל ועד החייל הפשוט צריכה להיות רק שרשרת פיקוד אחת. אין מקום לשני מפקדים בשטח, את זה למדתי היטב מימי שירותי לצידו של בן גוריון".

בימין התאכזבו מההתייצבות של ביבי לימינו של ברק וציינו באכזבה כי ראש הממשלה יכול לגבות את שר הביטחון, גם בלי להסכים למהלך הנוכחי.

הרב מלמד עצמו התייחס אמש לסוגיה הבוערת ואמר: "אף שידעתי שבעקבות גסותו של שר הביטחון, הדברים יכולים להגיע להפסקת ההסדר עם ישיבת הר ברכה, עם כל המשמעויות הקשות הכרוכות בזה, הייתי מחויב לשמור על העקרון של עמדה עצמאית ולא להיכנע לעריצותו. ולכן גם לא הסכמתי לבוא 'לשימוע' או 'זימון' תחת אולטימטום, ביטויים שאינם מכובדים כלפי מי כלפי מי שזכאי ומחויב לחירות מחשבה וביטוי".

במערכת הביטחון עצמה מגבים את החלטת ברק ומברכים עליה. "לא נשארה לשר הביטחון ברירה. הרב מלמד דחק אותו לפינה בסירובו לגנות את הסרבנות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}