כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

נכדו של לייבוביץ הדליף מידע מסווג - ונאסר

נכדו של פרופסור ישעיהו לייבוביץ, מי שכינה את מתיישבי יש"ע יודו-נאצים, נידון למאסר בארה"ב: הדליף מסמכים מסווגים של ה-FBI לארגון פרו-פלסטיני • מרשעים יצא רשע

מתהפך בקברו? פרופסור ישעיהו לייבוביץ. צילום: ויקפדיה
מתהפך בקברו? פרופסור ישעיהו לייבוביץ. צילום: ויקפדיה

התפוח לא נפל רחוק מהעץ. נכדו של פרופ' ישעיהו לייבוביץ', עורך הדין שמאי לייבוביץ', הדליף מסמכים מסווגים של ה-FBI לארגון פרו-פלסטיני.

שני עשורים לאחר שסבו כינה את המתנחלים בכינוי 'יודו-נאצים', מכה המשפחה שנית: הנכד עו"ד שמאי לייבוביץ הודה בהדלפת מסמכים מסווגים של רשויות הביטחון האמריקניות, ככל הנראה למפעילו של בלוג פרו-פלסטיני.

לייבוביץ, בוגר אוניברסיטת בר אילן, החי כיום באיזור ושינגטון, ועוסק בה בעריכת דין, עבד במשך תקופה ממושכת כלשונאי בבסיס מסווג של האף. בי. איי. במהלך שירותו בבולשת הפדרלית, נחשף לייבוביץ למסמכים מסווגים, שאת תוכנם העביר לגורם שלישי.

בשבוע שעבר הודה לייבוביץ בפני בית משפט במרילנד במיוחס לו, והסכים לעסקת טיעון, לפיה ישלח לכלא לתקופה בת כ-20 חודשים.

לייבוביץ הינו בעל עבר עשיר בשורות השמאל. בעבר ייצג את הרוצח מרוואן ברגותי, אולי בכיר מחבלי אינתיפאדת אל אקצה, במשפט שבסופו נמצא ברגותי אשם ברצח בכוונה תחילה, ונידון למספר מאסרי עולם מצטברים.

לייבוביץ, שמתגאה בעובדת היותו סרבן שמאל, מחזיק ברשות בלוג בשם 'צדק תרדוף', בו הוא פורש את משנתו וקורא לפתרונות רדיקליים בין ישראל לפלסטינים.

לפי הודעת האף. בי. איי., ניצל לייבוביץ לרעה את האימון שניתן בו, והפר את הקוד האתי בבולשת. העונש שניתן לו אמור, לפי הארגון, לשמש כתמרור אזהרה לכל מי שחושב על הדלפה של מסמכים או מידע מכל סוג שהוא.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}