כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

פסק הלכה: יוצא מהבית? כבה את הנרות!

בעקבות הטרגדיה בשכונת בורו פארק, פרסם הגאון רבי יחזקאל ראטה פסק הלכה: על אדם היוצא מביתו לאחר שלושים דקות מההדלקה - לכבות את הנרות • מצבן של הפעוטות שנפצעו בשריפה - קשה

אילוסטרציה
אילוסטרציה

הדיין הגאון רבי יחזקאל ראטה פרסם הערב (ה) בבורו פארק פסק הלכה, לפיו על כל היוצא מביתו לאחר הדלקת נרות החג, לכבות את הנרות טרם היציאה.

בורו פארק: תינוקת נפצעה אנושות בשריפה

הרב ראטה הוציא את הפסק, בעקבות האסון המזעזע שאירע אמש בבורו-פארק, כששריפה שנגרמה על ידי נרות החנוכה, שרפה בית - וגרמה לפציעתם הקשה של שתי פעוטות - בת 3 ובת חצי שנה.

על פי פסק הדין, על המדליק להמתין 30 דקות אחרי ההדלקה, שלאחריהם יוכל, אם ירצה, לצאת מביתו, ובלבד שיכבה את הנרות, למניעת הישנות מקרים טרגיים מעין זה שהתרחש.

הבוקר דיווחנו, כי ילדה נפצעה אנושות בשריפה בשכונת בורו-פארק שבניו-יורק. אנשי המשטרה וכוחות ההצלה שהוזעקו הבוקר (שעון ישראל) לבית מגורים ברחוב ה-47 בין 18 אבניו ל-19 אבניו, נחרדו לגלות כי בבית לכודים ילדה בת חצי שנה, ילדה בת 3 ואשה בת 65 ששמרה עליהם.

כשחולצו הדיירים התברר כי מצבה של הילדה בת חצי השנה אנוש, בשל כוויות קשות שפגעו בכל חלקי גופה. הילדה בת ה-3 נכוותה בצורה בינונית, אולם הערב החמיר מצבה והפך לקשה. האישה נפגעה משאיפת עשן.

מתנדבי ארגון הצלה בבורו פארק שחילצו את הלכודים, אומרים כי ככל הנראה אירעה השריפה בשל נרות החנוכה, שבצורה כלשהיא גרמו לשריפה. הערכה אושרה בהמשך על-ידי חוקרי משטרת ניו יורק.

הציבור נקרא להמשיך ולהתפלל על הפעוטה צביה איטה בת חיה שרה, הזקוקה לרחמי שמים מרובים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}