כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

מחמם את ההקפאה: ישי מקדם הליכי תכנון ביו"ש

למרות החלטת ההקפאה, מקדם שר הפנים אלי ישי, שהתנגד להחלטה, תוכנית מתאר חדשה ביהודה ושומרון. המשמעות: התחלת בניה מסיבית מיד בתום עשרת חודשי ההקפאה

אלי ישי. לימין המתנחלים
אלי ישי. לימין המתנחלים

שר הפנים אלי ישי חושב כבר על היום שאחרי ההקפאה. במסגרת זו הורה השר לאנשי משרדו להמשיך ואף להאיץ את הליכי התכנון של תוכנית המתאר ברחבי יהודה ושומרון.

משמעותו המעשית של הצעד, היא העובדה שמיד בתום עשרת חודשי ההקפאה תתאפשר בניה מהירה ומסיבית ביישובי יו"ש מבלי סחבת בירוקרטית של הליכי תכנון במשרד הפנים.

בהחלטת הממשלה שהורתה על הקפאת הבניה, לא מוזכרת הקפת התכנון, ישי, שועל פוליטי ומחוקק ותיק זיהה את הפירצה בהחלטה והסתער דרכה.

השר ישי, שהתנגד להחלטת ההקפאה ונעדר מישיבת הקבינט בה נפלה ההחלטה, מבקש באמצעות הוראתו זו לצמצם את השפעת הצו, ובעיקר לנסוך בתושבים את הביטחון אותו מנסים שרי הימין לשדר להם, כי מיד בתום עשרת החודשים ישמעו שוב הלמות פטישים ברחבי גבעות השומרון ומישורי יהודה.

ממשרד הפנים נמסר לעיתון 'מעריב': "במסגרת עדכון ארצי של תוכניות מתאר הנחה שר הפנים את מנכ"ל משרדו גבריאל מימון לבדוק ולעדכן את תוכניות היישובים ביו"ש‭."‬

"הוראת השר מקיפה קידום של תוכניות בניה שאושרו כבר אך התעכבו בשל מכשלות בירוקרטיות וכן תוכניות חדשות להרחבת יישובים קיימים שצרכיהם וקצב הגידול שלהם מראים כי יש צורך בשדרוגם".

גורמים במשרד הפנים אמרו ל'מעריב', כי צעדו של השר הוא צעד שנועד למנוע מצב שבו ההקפאה תתארך באופן מלאכותי, גם בתום עשרת החודשים, בשל צורך בקידום תוכניות בניה והליכים ביורוקרטיים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}