י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

חיפה: וונדליזם בחסות יו"ר המועצה הדתית?

סאגת בית הכנסת הגדול בחיפה נמשכת: רהיטים ומחשבים הושחתו, וספרי קודש הושלכו בפתח הבניין • חסידי בעלזא: ויצמן, יו"ר המועצה הדתית החדש מש"ס, מתנכל לנו • ויצמן מגיב בראיון תוקפני

מחזה מביש בבית הכנסת
מחזה מביש בבית הכנסת



בוקר סוער עבר היום (ג) על תושבי חיפה החרדיים: למתפללים שהגיעו מוקדם בבוקר לתפילות בבית הכנסת הגדול בעיר, נגלה מחזה מביש כאשר רהיטים, מחשבים וספרי קודש מוטלים בערבוביא בפתח בית הכנסת.

סיפורו של בית הכנסת הגדול בחיפה התפרסם בעבר, בעקבות מחלוקת בעיר בין חסידי בעלז וחסידי גור, בשאלה מי ישלוט בבית הכנסת. לבסוף הגיעו הצדדים להסכמה על אופן השימוש בבית הכנסת. מאז אותה הסכמה, ריהטו חסידי בעלז את בית הכנסת והקצו משאבים רבים, בכדי להופכו למקום תפילה ראוי. ואכן במבחן התוצאה הצליחו הבעלזאים במשימתם, כשבית הכנסת הפך לאבן שואבת למתפללים, ותפילות מתקיימות בו מדי יום מזריחה ועד שעות הערב המאוחרות.

הפעילות הנרחבת במבנה הייתה לצנינים בעיני יו"ר המועצה הדתית, אבי וייצמן, איש ש"ס, שנכנס לתפקידו לפני מספר חודשים. לדברי גורמים בחסידות בעלזא, פתח וייצמן בסדרת צעדים שנועדה להצר את רגלי הנהלת בית הכנסת החסידית.

לדבריהם, מאז כניסת וייצמן לתפקיד נוצר הרושם אצל החרדים האשכנזים בחיפה, כי "יש לו משהו נגדם" - רושם שהתחיל בפיטוריהם של ששה אנשי מועצה הדתית אשכנזים והחלפתם במקורבים מאנשי שלומו, דרך התנכלות קודמת למבנה בית הכנסת.

הבוקר יצא קצפו של וייצמן על חדר הנהלת בית הכנסת, חדר שבמסגרת ההסכם של חסידי בעלז עם עמותת בית הכנסת, הוקצה עבורם. לדבריהם, וייצמן חשק גם בחדר זה, מלבד מספר לא מבוטל של חדרים העומד לרשותו בקומת בית הכנסת העליונה.









וייצמן מגיב בראיון למוקד הניעס 'קול הציבור' • להאזנה

לאחר שתבע מהחסידים לפנות את החדר, ומשאלו לא הסכימו, כשהם טוענים שבמסגרת ההליך המשפטי שהתקיים, הם מונו להנהלת בית הכנסת, שלח וייצמן את אנשיו לפנות את החדר, כאשר המפנים אינם חסים על כבודם של ספרי הקודש שהיו במקום, כמו על השחתת הרכוש המשרדי בחדר ההנהלה.

בכירי בעלז בעיר אומרים לאתר 'בחדרי חרדים', בשיחה סוערת: "לא נוכל לומר מה אנחנו באמת חושבים על מניעיו של האיש, אבל מה שברור שלא יכול להיות שיבוא אדם, שמתיימר לדאוג לרווחת הדת, וינהג בשירותי הדת כבתוך שלו".





033727272
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}