כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הגר"ש עמאר לח"כים: "מנעו התערבות בג"ץ"

הראשל"צ פנה לחברי הכנסת במכתב, בו הוא קובל על החלטות בג"ץ בענייני כשרות בפרשת מסעדה של מסיונרית, ומבקש לחוקק חוק שירסן את בג"ץ: "לא נותרה ברירה אלא להיקהל ולעמוד על נפשנו"

הגר"ש עמאר לח"כים: "מנעו התערבות בג"ץ"

במכתב ששלח היום (ד) הראשל"צ הגר"ש עמאר לחברי הכנסת הוא מתריע, כי "בג"ץ מתערב בהחלטות עקרוניות בענייני כשרות". מכתבו של הראשל"צ לחברי הכנסת נכתב בתגובה לפסיקת בג"ץ - בפרשת מסעדת פאי בגן יבנה - לפיה רבנים מקומיים יאלצוו להעניק תעודת כשרות, גם בניגוד למצפונם.

במכתב נאמר עוד, כי "בהחלטת בג"צ האחרונה בעניין כשרות, הם מחייבים את הרבנים לתת כשרות לבעלי מסעדה, שלפי עדויות שייכים לכת 'יהודים משיחיים'.. למי ששם לו למטרה להעביר יהודים על דתם לא תועיל השגחה, ותמיד ימצא דרך להחטיא ולהכשיל", כותב הראשל"צ. הרב עמאר מוסיף וכותב עוד: "טענת הבג"ץ הבסיסית היא: שחוק הכשרות אינו חוק דתי, אלא חוק חילוני, ועל כן אינו כפוף לאמות מידה הלכתיות... לאור האמור, ולאחר שהגענו למצב כה חמור, לא נותרה ברירה אלא להיקהל ולעמוד על נפשנו, להכין הצעת חוק ראויה, שתוכל לתת מענה נכון למצב הכשרות, שלא תיהפך לחוכא ואיטלולא. ויפה שעה אחת קודם".

כזכור, פסק בג"צ לפני מספר חודשים, כי על הרבנות במועצה המקרומית גן יבנה ובעיר אשדוד להשיב את תעודת הכשרות שנשללה מבעלת מאפייה פאי, למרות שמדובר בחברה בכת 'יהודים למען ישו', אשר "מקיימת פעילות מיסיונרית בחנותה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}