כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

15,000 ניסו לשבור את הקרח • תמונות

מעל 15,000 איש הפגינו בירושלים נגד החלטת הממשלה להקפיא את הבנייה ביו"ש. ח"כים מהימין וראשי מועצות נאמו בהפגנה ותקפו בחריפות את ראש הממשלה. "אנחנו לא קרטיבים", אמר ח"כ אלדד

מלחמה על הבית. צילום: עזרא לנדאו, בחדרי חרדים
מלחמה על הבית. צילום: עזרא לנדאו, בחדרי חרדים

אם נדמה היה שמחאת הימין תישאר רחוקה מהעין ורחוקה מהלב, מעבר לתחומי הקו הירוק, בקריעת צווים ומהומות בכל פעם שפקח מתקרב להתנחלות או בהודעות מתלהמות לתקשורת - באה הערב הפגנת האלפים בירושלים והראתה כי הימין לא מתכוון לעבור לסדר היום, על מה שהוא מכנה 'מדיניות הספר הלבן של נתניהו'. בעברית פחות רטורית: צו ההקפאה ששוגר לכל פינה ברחבי ארץ המתנחלים.

כל איש ציבור מימין לציפי חוטובלי, הראה את פניו בהפגנה, שזכתה למנה דלה יחסית של תקשורת, דלה בוודאי ביחס להפגנה החילונית, שהתאספה בדיוק באותו מקום בכיכר פריז שבירושלים, לפני כשבועיים וכללה על פי ההערכות הנדיבות ביותר, פחות משביעית ממספר המפגינים היום, שעמד על כחמישה עשר אלף איש.

אבל בזה אין כל חדש. הסיקור העודף אז והסיקור החסר היום, נובעים מאותה סיבה, אי אהבת הימין והחרדים בתקשורת.

דוברי הימין, רטורים ופומפוזיים כדרכם דיברו גבוהה גבוהה. חבר הכנסת אריה אלדר ירה ניצוצות באומרו: "נתניהו אומר הקפאה, אך מתכוון התנתקות. יהודים זה לא קרטיבים, לא מקפיאים אותנו.

"בנימין נתניהו, עם ישראל אומר לך היום: לא מקפיאים אותנו כל כך מהר, לא מנצחים אותנו כל כך מהר. נתניהו אומר כן למדינה פלסטינית ואנחנו נגיד לו: 'עד כאן'. אנחנו נותנים תשובה ציונית פשוטה להקפאה. זה יהיה נס המרד שלנו - בכל מקום אנחנו נבנה. בכל מקום".

חברת הכנסת ציפי חוטובלי מן הליכוד, חברתו למפלגה של ראש הממשלה, התנסחה בלשון בוטה מעט פחות ואף קישרה את המאבק לענייני דיומא: "הקרב הוא על ירושלים" הכריזה.

"כשהאיחוד האירופי רוצה להכריז על ירושלים כבירת פלסטין, זה לא מאבק על יהודה ושומרון, אלא על ירושלים. היום לפני 60 שנה הכריז דוד בן-גוריון על ירושלים כבירת ישראל. זה לא קרב על בתים ולא על בנייה, אלא על זכותו המוסרית של עם ישראל על ארץ ישראל.

"התחייבנו לבוחרים שלנו שאין הבחנה בין יהודה ושומרון וירושלים, אנחנו מצפים מראש הממשלה שיכבד את הסיבה שבגללה הוא נבחר. חג חנוכה מתקרב, והוא חג שמקדש את מאבק מעטים מול רבים. כך גם אנחנו מעטים מול העולם. היום אנחנו קוראים כן לירושלים, כן ליהודה ושומרון וכן לזכות עם ישראל על ארץ ישראל." סיימה חברת הכנסת בפאתוס.

חבר כנסת בודד ממפלגה שלא צבועה בכתום השתתף בהפגנה. הכבשה החריגה של מפלגת ש"ס, חבר הכנסת ניסים זאב, שהתיימר לדבר בשם ש"ס ומסר כי "אנחנו בש"ס נעשה הכול לבטל את רוע הגזרה. היישובים הם ליבת ארץ ישראל. האתגר שעומד בפני מפעל ההתיישבות זה לעמוד על הזכות ההיסטורית לחיות ביהודה ושומרון וירושלים".

גם חברי הכנסת דנון (ליכוד) אורי אורבך (הבית היהודי) ומיכאל בן ארי השתתפו בהפגנה ונשאו דברים, וכן ראשי מועצות ורשויות מיישובי יו"ש.





































































































































































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}