כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

"תשרי תשע"א, חוזרים לבנות" • ראיון

השר בני בגין, סייר בעיר הקפואה, ביתר עלית, והבטיח לעזור • בראיון מיוחד הוא אומר: "ההחלטה הייתה קשה, אבל זה לפרק זמן מוגבל" • "אין שום סיבה לא להאמין לממשלה. תבחנו אותנו"

השר בני בגין. באתי בעקבות חבר
השר בני בגין. באתי בעקבות חבר

העיר ביתר עלתה על ראש שמחתם של חברי ממשלה רבים. כביש המנהרות הפך בימים האחרונים, לציר המרכזי עליו נוסעים שרי הממשלה, בדרכם לחיוך המרוח, שיתועד על ידי צוות צלמים מוכשרים, שידאגו להעביר את התמונות למערכות העיתונים.

אך אינו דומה, השר בני בגין, לשרשרת השרים המקיפה את העיר ביתר בימים האחרונים. בגין, איש עקרונות האמין ומאמין בחזון ארץ ישראל השלימה. הסכמתו ל'תוכנית ההקפאה', הקפיאה רבים מנאמני הארץ, שחשבו שבגין יעמוד חוצץ נגד ההחלטה.

הפשרת ההקפאה? בביתר לא שמעו על זה
הממשלה עוברת לביתר-עילית • וידאו וגלריה


בואו לעיר ביתר נועד לסמן מסר ברור לחושבים שהתוכנית, לא תקפיא את הישובים לנצח. בגין אומר בקול ברור וצלול: "עוד עשרה חודשים חוזרים לתנופת הבניה" האם הוא נאיבי, או יודע מה שאנחנו לא יודעים? עשרה חודשים יגידו.

בראיון שערכנו עימו מיד לאחר צאתו מהעיר ביתר. הוא נשמע נחוש ונחרץ.

• ערכת היום סיור מקיף בעיר המוקפאת. התלוו אליך שרים נוספים וראש העיר. ראית את הדירות הנמצאות בתנופת בניה ושמעת את דממת הטרקטורים. איך הרגשת?

"באתי בעקבותיו של חברי השר הרצוג. הוא סייר בעיר, למד את בעיותיה, מבחינת הרווחה, ופרנסי העיר התומכים כה רבות, בנו עיר לתפארת. הציגו בפניי כמה מהבעיות העלולות לנבוע מהחלטת הממשלה.

"לפני שבועיים אמרתי לחברים כי אמנם ההחלטה היא קשה, אבל היא נוגעת מבחינתנו, רק לדחות את בנייתם של דירות ובתים חדשים, אבל גם לדאוג לכך שבתים הנבנים - שיעור של כמה אלפים - שבנייתם תימשך. אין לנו שום כוונה להקפיא את החיים ואנחנו נעשה באמת בימים הקרובים החלטות בעניין".

• אתה באמת מאמין שמדובר רק על עשרה חודשים ומייד לאחר מכן יאפשר שוב לבנות?

"כן. אנחנו החלטנו בניסוח מאוד מפורש ובלתי מותנה: "עם סיום תקופת ההשעיה", כך נכתב "הממשלה תשוב ותיישם את מדיניות הממשלות הקודמות בנושא הבנייה ביהודה ושומרון". אין שום התניה שמתלבט לסעיף הזה כל אלה שתמכו בו יודעים לצפות אל העתיד ומבינים שהדברים לא יהיו פשוטים".

• ומה יקרה אז והיה ובמידה כשהלחץ האמריקני והאירופאי ימשיך?

"גם ראש הממשלה חזר על הדברים פעמים אחדות, שר החוץ, וכן שר הביטחון. אני מבקש להסב את תשומת הלב שאין שום סיבה לפקפק באמינות של הממשלה, כשהיא אומרת שתקופת ההשעיה היא בת עשרה חודשים. האם יהיה קל?, לא. לא יהיה. אבל אנחנו בהחלט מתכוונים לעמוד בכך, ולנקוט באותם צעדים שאכן יאפשרו לחדש את הבנייה בחודש תשרי. אני חושב תשע"א הבא"

•הקבלנים טוענים שההקפאה קוברת להם את החיים?

"אני לא זוכר אמירה כזאת. הפגישה הייתה חברית וידידותית. אנשים ברצינות העלו, ומעלים בעיות, ובתפקידינו בממשלה לדאוג לכך שבעיות מיותרות לא יווצרו. החיים בלאו הכי קשים מספיק, והצעד שהחלטנו עליו הוא צעד אכן קשה ואני מקווה שקשיים שהם מיותרים לא יהיו זהו עבודתנו".

להאזנה לראיון:
052-999-66-00
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}