כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

אחרי 'השעה התשיעית': חנות ב'גאולה'

מי שחלף בחודשים האחרונים בכיכר השבת, הבחין במוקד ההתרמה של 'ועד הרבנים' הפועל מתוך חנות להמרת מטבע • ב'קופת העיר' ראו את ההצלחה ושכרו חנות משלהם, ב-6000 דולר • תמונות

אחרי 'השעה התשיעית': חנות ב'גאולה'
פיני רוזן

הם מוכרים לנו מתיבות הדואר, מהפרוספקטים ומסיפורו הישועות. מתקשרים אליהם בעת רצון, נודרים להם בעת צרה ומעבירים דרכם תרומות לעניי ארץ ישראל. תמיד הם נאבקים זה בזה, מתחרים ביניהם, יוצאים עם אמצעי תעמולה מבריקים, ומצפים כל העת בדריכות לתגובת הנגד של הקופה המתחרה.

בימים אלה נפתחת חזית נוספת בתחרות המתמשכת והקבועה בין שתי ועדות הצדקה - 'קופת העיר' ו'ועד הרבנים לענייני צדקה'. הקרב, הפעם, נטוש על שווקי גאולה.

לפני מספר חודשים פתח איש עסקים מהעיר ביתר-עילית חנות להמרת מט"ח ברחוב מלכי-ישראל, בסמוך לכיכר השבת. במקביל לפתיחת החנות, פנה ל'ועד הרבנים' בהצעה נדיבה: הוא מוכן להקצות שטח בחנותו, לצורך הצבת דוכן התרמה, אליו יסורו העוברים והשבים, בכדי לתרום לקופת 'ועד הרבנים'.

ב'ועד הרבנים' קיבלו את ההצעה בהתלהבות יתרה. רחוב מלכי ישראל שוקק חיים, עמוס בעוברים ושבים, ומהווה את אזור הסחר החרדי של ירושלים וגלילותיה. כל מי שירצה לתרום לצדקה, יסור אל הדוכן, יעניק את תרומתו, ויוכל למסור את שמו ואת שם אימו לגדולי הדור.

מוקד ההתרמה שנפתח במקום החל פועל בסמוך לחלון הצ'יינג', והוכח כריווחי מאוד.

ראו זאת אנשי הקופה המתחרה, 'קופת העיר', והחליטו לפתוח מוקד התרמה משלהם. חיפשו וחיפשו, ובימים אלו מצאו חנות בגדים שהתפנתה ועמדה להשכרה. הם חתמו במהירות על חוזה עם בעלי המקום.

לאתר 'בחדרי חרדים' נודע, כי דמי השכירות ש'קופת העיר' תשלם מדי חודש לבעל החנות, יעמדו על 6000 דולרים.

החנות ממוקמת בין חנות התקליטים של 'גל-פז' לחנות המאפים של 'יעלה'. ומעתה, כל עובר ושב באזור גאולה שנדבה רוחו להרים תרומה עבור נזקקים - יעמדו בפניו שתי אופציות.











תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 49 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}