י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

במעמד מיוחד, הוסיפו שם: רפאל

מצבו המתדרדר של העסקן הרב מיכה רוטשילד, הביא את בני משפחתו לבקש את ברכת הגר"ח קנייבסקי, שהורה להוסיף לחולה שם • במעמד מרגש, התווסף השם רפאל • בצהריים הוא הובהל לניתוח. מצבו קשה

הרב רפאל מיכה רוטשילד. צילום: פיני רוזן
הרב רפאל מיכה רוטשילד. צילום: פיני רוזן

בני משפחת רוטשילד התאספו אמש ברחבת בית החולים 'הדסה עין כרם', כשהם שרוים במתח נוראי. תאונת הדרכים שארעה לאביהם, שהיה בדרכו לדינר של אחד המוסדות החשובים בירושלים, נפלה עליהם כרעם ביום בהיר.

הרב מיכה רוטשילד נפצע בתאונת דרכים

מצבו הבריאותי, היה עדיין לוט בערפל, ואף אחד לא ידע מה ילד לילה. בזה אחר זה התייצבו במקום סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, חבר הכנסת אורי מקלב, עסקני רפואה רבים, ובני משפחה מודאגים.

עינהם הדומעות, העידו כאלף עדים על הרגשתם הנוראית. חלקם נזכרו בלילה הנורא בו ליוו את למנוחות את גיסו של הרב רוטישלד, הרב נתן קסלר ז"ל, שנספה בתאונת דרכים באותו מקום בדיוק.

אל המקום הגיע גם אביו של הרב מיכה, ד"ר משה רוטשילד, שנכנס מיד לעובי הקורה הרפואית, ומצחו נחרש בקמטים. נראה היה כי הוא היחיד שמבין את חומרת המצב של בנו, שטופל באותה שעה בחדר הניתוחים. ד"ר רוטשילד החל באמירת תהילים, כשאליו מצטרפים כל בני המשפחה.

בשעות הבוקר המוקדמות, הגיע ד"ר רוטשילד אל בית הגר"ח קנייבסקי, הנמצא בקשרים חמים עם בני המשפחה. הד"ר סיפר לרב על מצבו הרפואי של בנו, והתחנן שהרב יעתיר בתפילה בעבורו.

הרב אמר שהוא יתפלל, אך מוטב להוסיף לו שם נוסף, על מנת להעביר את רוע הגזירה. בני המשפחה שליוו את אביו של החולה, אמרו שאין להם כל מושג כיצד מבצעים את הוספת השם, והגר"ח ענה על אתר: "תבואו אחרי מנחה. נעשה את זה כאן".

מיד לאחר תפילת מנחה נעמדו עשרה אנשים, בביתו של הגר"ח קנייבסקי, והחלו באמירת פרקי תהילים בבכי נורא. הגר"ח הורה לנאמן ביתו, הרב סמוטני, לומר את הנוסח של הוספת שם, ולאחר תפילה בת 15 דק', התווסף לו השם רפאל.

לאחר הוספת השם, אמרו עוד פרקי תהילים לרפואת מיכה רפאל בן רייצי. הגר"ח אמר לד"ר רוטשילד כי בעזרת ה' יחלים בנו מהתאונה הקשה, והוא עוד יחזור לאיתנו.

נכון לשעות הצהריים, מוגדר מצבו של הרב רוטשילד כקשה. הרופאים הבהילו אותו לניתוח נוסף, לטפל בדימום שנוצר בראשו. לפי הרופאים, הוא סובל מפגיעות בראש ובעמוד השדרה, והוא נזקק לרחמי שמיים מרובים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}