כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

לביתר יש עדיפות לאומית

ברשימה שהופצה אמש לשרים לקראת הצבעה בממשלה, נכללות הערים החרדיות ביתר ועמנואל ברשימת היישובים באיזוי העדפות הלאומית. המשמעות: הטבות בחינוך, תעסוקה ותשתיות. לשכת ראש הממשלה: אין קשר להקפאה

ביתר. השקעות בחינוך, תשתיות ותעסוקה
ביתר. השקעות בחינוך, תשתיות ותעסוקה

בלשכת ראש הממשלה מכחישים שיש לכך קשר כלשהן עם צווי ההקפאה, ויאמין בכך מי שרוצה, אולם אמש הופצה לשרים מפת אזורי העדיפות הלאומית החדשה לקראת הצבעה בממשלה, ובתוכה יישובים רבים מעבר לתחומי הקו הירוק שינם שייכים לגושי ההתיישבות הגדולים וביניהם גם ביתר עילית ועמנואל.

המשמעות של המצאות באזור שהממשלה הכריזה עליו כעל איזור בעל עדיפות לאומית , היא בהטבות בתחומי החינוך, התשתיות, התעסוקה ועוד.

על פי המפה החדשה, תקצה הממשלה שני מיליארד שקל לאזורי העדיפות. כשעל הפניית התקציבים יהיו אחראים שרי הממשלה, כל אחד בתחומי משרדו, על פי קריטריונים שווים.

החישוב שנעשה הוא הוא תוספת של אלף שקלים לאדם. כאשר בסך הכללי כוללת המפה החדשה עשרים ושישה אחוזים מתושבי ישראל, כ-1.9 מיליון תושבים.

פרשנים מעריכים כי הגדרת איזורי ההקפאה כאיזורי עדיפות לאומית תספק לראש הממשלה החפץ לפייס את המתנחלים, אפשרות חוקית וקלה להזרים תקציבים שונים ליישובי ההתנחלויות.

לשכת ראש הממשלה, שאינה חפצה להצטייר כמי שמבקשת לרצות את המתנחלים יותר מדי, הדגישה בהודעתה שוב ושוב, כי אין לפרסום המפה החדשה כל קשר להחלטת ההקפאה.

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, התאמץ להבהיר כי "העבודה על מפת העדיפות הלאומית החלה כבר לפני חמישה חודשים. בשבועות האחרונים עובדים רק על הניסוחים, ולכן לא השתנה דבר נוכח ההקפאה".

גבאי הוסיף ואמר כי ההחלטה להוסיף את ההתנחלויות לרשימה התקבלה לאור סיווגם הביטחוני שנקבע לאחר סקירת מערכת הביטחון.

מלבד ביתר ועמנואל, נמנים במפה גם היישובים, , איתמר, נוקדים, קריית ארבע, אריאל ויישובי הבקעה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}