כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

זעזוע באשדוד: קברי ילדים חוללו

עשרות קברי ילדים שהלכו לעולמם לפני שנים רבות, חוללו בבית הקברות באשדוד, במעשה וונדליסטי ומושחת. המועצה הדתית: נשפץ על חשבוננו את הקברים. המשטרה: נטפל בעניין ברצינות

חילול קברים. צילום אילוסטרציה: עזרא לנדאו
חילול קברים. צילום אילוסטרציה: עזרא לנדאו

איש החברא קדישא באשדוד שסייר סיור שגרתי בין הקברים בבית הקברות בעיר, זועזע למראה עיניו: עשרות קברים קטנים מנופצים, נגלו לעיניו. קברים של ילדים קטנים שנחו על משכבם האחרון במנוחה. עד היום.

העובד ההמום דיווח מיד ליו"ר המועצה הדתית בעיר, עובדיה דהן, על מעשה הוונדליזם הנורא, וזה מצידו מיהר להגיש תלונה במשטרה, מיד לאחר שהורה למספר עובדי תחזוקה להשיב את מצב הקברים לקדמותו, ולהשיב לקברי הנשמות הקטנות את כבודם שחולל.

בקברים קבורים ילדים שהלכו לעולמם לפני שנים רבות, ובידי המועצה אין פרטים מי הם קרוביהם וכיצד ניתן לאתרם.

"היינו מזועזעים", אומר דהן ל-nrg."אלו מצבות של ילדים שלא מבקרים אותם הרבה, ופגעו דווקא במקום הרגיש ביותר. זה משהו נדיר, שאני לא מבין למה עשו אותו", הוסיף. "אנו רואים זאת בחומרה רבה, ומצפים שהמשטרה תטפל בזה בכל הרצינות".

חלק מלוחות המצבות הוסרו ומכסי הקברים נחשפו. דהן אומר כי גם אם יאותרו קרובי המשפחה של הילדים, לא תגבה מהם המועצה תשלום על השיפוץ. "זהו כאב נוסף ומיותר", הוא אומר.

ראש עיריית אשדוד יחיאל לסרי מסר בתגובה: "זהו מקרה חמור ומזעזע. אני בטוח שמשטרת ישראל תפעל מהר בכדי לתפוס את האחראים למעשה הנורא, שפגעו במקום כה רגיש למשפחות רבות. אנו נסייע בשיקום המקום ונחזיר אותו לקדמותו כמה שיותר מהר. נעקור מהשורש את תופעת ההשחתה בעיר שלנו".

המשטרה הבטיחה לפעול בנחישות לאיתור הוונדליסטים, ומסרה: "משטרת אשדוד רואה את האירוע בחומרה, ופתחה בחקירה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}