כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ליצמן: "נפרוש מהממשלה על נושא הדיור"

בשבוע שעבר נכנס סגן שר הבריאות יעקב ליצמן לאדמו"ר מנדבורנא, שם קיבל בקשות מיוחדות בנושא מצוקת הדיור החרדית. מה אמר האדמו"ר? מה הגיב ליצמן? ואיך נכנסה סיעת ש"ס לשיחה?

ליצמן בביקור אצל האדמו"ר מנדבורנא
ליצמן בביקור אצל האדמו"ר מנדבורנא

אמירות מפתיעות נשמעו מפיו של סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן בשבוע שעבר בעת ביקור שערך במעונו של האדמו"ר מנדבורנא מבני ברק.

סגן השר שערך בשבוע שעבר כמידי תקופה, סבב ביקורים בבתי גדולי ישראל ביקר ביום ה' במעונו של האדמו"ר מנדבורנא בבני ברק כשהוא משוחח עימו על ענייני השעה והציבור.

בפתח השיחה עודד האדמו"ר את ליצמן במאבקו הבלתי מתפשר לשמירת ההלכה בפרשת המוות המוחי של התינוקת ז"ל מבית החולים שניידר, והרחיב בשיחה על שאר ענייני משרד הבריאות הנוגעים לציבור החרדי.

בהמשך העלה האדמו"ר את ענין מצוקת הדיור החריפה המעיקה על כלל הציבור ועל הציבור החרדי בפרט וחיווה את דעתו כי עיסוק בסוגיה זו חשוב לא פחות מהעיסוק בענייני הבריאות, חשובים ככל שיהיו.

ליצמן שהסביר בתגובה כי הפתרון למצוקה טמון בהוזלת מחירי הקרקע והעלויות מצד המדינה כך שתתאפשר בניה זולה באמת, הפתיע את הנוכחים כשאמר כי לדעתו על כלל הנציגות החרדית בכנסת להתאחד ולהציב אולטימאטום על שולחנו של ראש הממשלה, אולטימאטום שיתנה את השארות הנציגות החרדית בקואליציה בפתרון למצוקת הדיור במדינה.

ליצמן הוסיף כי בלוק טכני יציב עם ש"ס בעניין הזה, שהוא מוסכם בקונצנזוס על כל המפלגות החרדיות, יגרום ללחץ על ביבי במידה כזו שלא יוכל לסרב.

האם זו דעתו האישית של ליצמן או שהוא פועל בנידון? שאלנו בשבוע שעבר מקורב לסגן השר. "לדעתו של ליצמן זהו הפתרון היעיל ביותר לפתרון מצוקת הדיור" הוא אומר.

דעתו של ליצמן כידוע לכל איננה דעתו האישית וזו גם דעה שבדרך כל לא נשארת בגדר דעה בעלמא. ימים יגידו האם דעה זו תהפוך למעשה נחרץ ואמיץ של הנציגות החרדית שתתאחד שכם אחד ותפתור במחי קדנציה את בעיית הליבה של הציבור החרדי בעשורים האחרונים.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}