כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

גוועלד, אופניים!

סערה בשכונת וויליאמסבורג: סימוני שבילי האופניים בשכונה נמחקו בשל טענות התושבים על חוסר צניעות • תושבים אחרים שבו וסימנו, והם מבטיחים: לא ניתן למחוק את השבילים • ויש גם וידיאו

רוכבי אופניים. גוועלד. צילום אילוסטרציה: מנח זרקא
רוכבי אופניים. גוועלד. צילום אילוסטרציה: מנח זרקא

קחו שאיפה עמוקה מהמחלוקות המסעירות את הציבור החרדי בארץ, מהחשיפות הדרמטיות, ממאבקים ישנים שמתחדשים ומחדשים, ומסרבים להתיישן - ותראו מה קורה בשכונה החסידית בוויליאמסבורג שבברוקלין.

לפני תקופה פנו חלק מתושבי השכונה, הנמנים בחלקם הגדול על חסידות סאטמר וחסידויות קטנות אחרות, לרשויות העיר ניו יורק, בבקשה למחוק מרחובותיהם את השבילים המסמנים את המסלולים לרוכבי אופניים.

לטענתם, הימצאותם של שבילי אופניים בשכונה, גורמת לרוכבי אופניים לדווש להנאתם גם בתחומי השכונה החרדית, כשלדעתם מדובר בבבעיה: שהרי בארה"ב, שלא כמו בישראל, לא ניתן לכפות הפרדה במרחב הציבורי, ובין המדוושים ישנן גם מדוושות, והרוכבות - שנקלעו שלא מדעתן למרחב חרדי הרגיש לצניעות - לבושות לפעמים בלבוש הפוגע ברגשות תושבי השכונה.

כמחווה של לפני בחירות, הסכים ראש העיר של ניו יורק, מייקל בלומברג, לדרישתם ושלח עובדי עירייה למחוק את סימוני השבילים.

אלא שמסתבר, שלא כולם שבעי רצון מהמהלך, ובין תושבי השכונה ישנם גם חסידים החפצים בשבילי אופניים מסודרים וברורים בשכונה ואלו מתנגדים, יחד עם שאר רוכבי ניו יורק, למחיקת סימוני השבילים מן הכבישים.

האתר 'הפינגטון פוסט' מדווח, כי קבוצת חרדים תושבי השכונה - כך מדווח האתר, בצילומי הווידאו הם אינם נראים כחרדים - גמרו אומר לעשות מעשה, ובעיצומו של לילה קר, יצאו לרחובות וסימנו מחדש את שבילי האופניים.

את עבודתם הסריטו והעלו לרשת, עם בקשה ואזהרה מכל מי שחושב לחזור ולמחוק את השבילים המסומנים: "אנו תושבי השכונה וסימנו את השבילים לתועלת ביטחוננו האישי, אנו נרכב בשכונה עם או בלי סימוני שבילים, אנא אל תשובו ותמחקו את השבילים, הם חיוניים לבטחונינו ואנו נשוב ונסמן את השבילים שוב ושוב".

תושבי וויליאמסבורג ממתינים בדריכות להתפתחויות בפרשה. גם אנחנו - ואנחנו מבטיחים לשוב עם עדכונים אם יהיו כאלו.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}