י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

הפשרת ההקפאה? בביתר לא שמעו על זה

מלשכותיהם של ח"כים מסוימים שוגרה היום הודעה לפיה הודיע רוה"מ כי ההקפאה תופשר חלקית, בערים ביתר ומודיעין עילית • היה מי שמיהר לפתוח שמפניה, אלא שעיריית ביתר עילית מודיעה: "אלו ספינים"

השמחה היתה מוקדמת. הסיור, שלשום
השמחה היתה מוקדמת. הסיור, שלשום



לקראת שקיעת החמה של היום הסגרירי הזה, היה בביתר-עילית מי שחשב לפתוח בקבוקי שמפניה. הודעה יח"צנית לעיתונות, שנשלחה מלשכות של ח"כים חרדיים מסוימים, הודיעה על כל שראש הממשלה הבטיח חגיגית לח"כים החרדיים (איזה ח"כ? תלוי את מי שואלים), כי הוא החליט להפשיר חלקים גדולים מגזירת ההקפאה.

על פי ההודעה, שקיבלה ביטוי בכלי תקשורת שונים, החליט משרד ראש הממשלה להפשיר, בין היתר, 300 יחידות-דיור בעיר החרדית ביתר-עילית, בנוסף ל-90 דירות במודיעין-עילית היא קריית ספר, ועוד 110 ביישוב אגן-איילות שמעבר לקו הירוק.

ההודעה המרנינה, שבאה שעות לאחר שהשר בני בגין, העומד בראש הוועדה הממשלתית להנפקת היתרי בנייה מעבר לקו הירוק במקרים חריגים, ביקר בביתר-עילית, שמע את המצוקה ואת ממדיה, והודיע כי ברצונו לשנות את רוע הגזירה. שעות ספורות קודם לכן ביקר בעיר שר הרווחה יצחק (בוזי) הרצוג, שהועמד אף הוא על האבסורד שבצווי ההקפאה.

לקראת ערב, כאשר בשורת ההפשרה החלה לצבור תאוצה, כבר היה מי שנשם לרווחה וראה בכך את סוף הגזירה.

אלא שבעיר הקפואה והעצורה מקידום בנייה, לא שמעו מכך דבר וחצי דבר. מבחינת עיריית ביתר עילית, גזירת ההקפאה האווילית עדיין קיימת במלוא תוקפה, והמאבק נגדה עומד בשיאו.

"אלו ספינים חסרי בסיס", אומר משה פרידמן, יועץ התקשורת לעיריית ביתר עילית. "שום הודעה לא נמסרה מלשכת ראש הממשלה בעניין הזה, ומבחינת העירייה, דבר לא זז בפועל, נכון לשעה זו.

"אני מציע שלא להתייחס להודעות הללו, שאינן אלא הודעות יחסי-ציבור היוצאים מלשכות של ח"כים למיניהם. ההקפאה עומדת בעינה בינתיים, ואני מקווה שהיא תופשר בקרוב".

מסתבר שהשמחה היתה מוקדמת.



עודנו בתוקפו. צו ההקפאה


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}