כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הרב מצגר הגיע למסגד • סיקור מקו האש

הרב הראשי, הרב יונה מצגר, הגיע לכפר יאסיף בכדי להעביר מסר של שלום, לאחר הצתת המסגד בכפר • צלם בחדרי חרדים, יעקב נחומי, שהגיע לתעד את המפגש, הותקף על ידי המון ערבי זועם • וידאו וגלריה

הרב מצגר הגיע למסגד • סיקור מקו האש
יעקב נחומי



מהומה במסגד: עשרות פלסטינים חסמו את דרכו של הרב הראשי הרב יונה מצגר שביקר היום במסגד השרוף בכפר יאסוף הסמוך לשכם.

מצגר שהודיע אמש על כוונתו לבקר במסגד, לאות הזדהות עם רגשות המוסלמים שנפגעו אמר במהלך הביקור כי "באנו לעודד, ואני מקווה שיעצרו את מי שעשה את זה". עוד אמר הרב כי "באתי לפה כדי להרגיע את הרוחות ולהביע את הסלידה שלי מהמעשה, מהניסיון העלוב הזה, לשרוף מקום קדוש למוסלמים. אנחנו העם היהודי, למודי ניסיון מתקופת השואה היהודי, ואני יכול לקוות שם חס וחלילה יקרה דבר כזה מהצד השני, גם המוסלמים יביעו סלידה".

אנשי הביטחון הפלסטיניים שליוו את פמליית הרב פילסו את דרכו בין עשרות המפגינים שנשאו דגלי פלסטין ושלטי מחאה במספר שפות נגד ההתנחלויות.

אמש, מנע הצבא מקבוצת רבנים מהציונות הדתית בראשות הרב פרומן מתקוע, מלבקר במסגד השרוף ואלו נפגשו עם נכבדי הכפר יאסוף במחסום בצומת תפוח.

ביקורו של הרב נעשה בתיאום עם מושל מחוז סולפית בו שוכן הכפר, שאמר "אני מקווה שהביקור ירגיע את המצב. התושבים המקומיים הבינו שיש אנשים טובים בחברה הישראלית, וכשאנשי הדת מגנים את הפעולה הזו - זה מסר טוב". המושל ציין כי הוא "מאמין שהארץ שייכת לשני עמים, שיחיו בה בשתי מדינות, ושהפלסטינית - בעזרת השם - תקום".

צלם 'בחדרי חרדים', יעקב נחומי, שהגיע לתעד את הביקור ההיסטורי, נכנס למסגד, שם הותקף על ידי המון ערבי סוער. בשיחה מהמסגד הבוער, סיפר נחומי: "נתקלתי בהמון ערבי, עם אש של שנאה בעיניים. החלו לתקוף אותי, מספר ערבים אף דחפו אותי, וברגע האחרון, הגיעו כוחות הביטחון והצילו אותי".

הרב מצגר לפני הירידה למסגד

הרב מצגר בכניסה למסגד












































































































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}