י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

ר' אברהם איחד את פוניבז'

אם אחד היה ח"כ ר' אברהם רביץ זצ"ל בחייו, הרי שבפטירתו מאחד אברהם את כולם • איך הצליח ר' אברהם לכנס את ראשי ישיבת פוניבז' תחת פונדק אחד • וגם: למה ישבו בניו של רביץ עם אחמד טיבי?

ספר שיאחד את כולם. ר' אברהם רביץ זצ"ל
ספר שיאחד את כולם. ר' אברהם רביץ זצ"ל

חודשים לא רבים חלפו מאז נפרד חבר הכנסת הרב אברהם רביץ זצ"ל מארץ החיים, ודומה שמה שלא הצליחו אנשים גדולים ומורמים לעשות בחייהם, מצליח חבר הכנסת לשעבר, הרב אברהם רביץ לעשות לאחר פטירתו.

בחודשים האחרונים, מאז נפטר ר' אברהם, פתחו בני המשפחה מפעל הנצחה לזכרו. המפעל מתמקד בשורה של פעולות הנצחה לזכרו שליח הציבור שהקדיש את חייו למען הכלל, ונפטר בעת עומדו על משמרתו.

בין המפעלים אותם מתכננים מקימי מפעל ההנצחה, אשר בראשו עומד הבן יצחק רביץ, ראש כוללים בביתר עלית - מתוכנן לצאת לאור בשבועות הקרובים ספר זיכרון, ובו חידושי תורה שטרם ראו אור או מכבש הדפוס.

בקובץ התורני שיישא את זכרו של ר' אברהם, יכונסו חידושי תורתם של כל ראשי הישיבות וגדולי התורה, מהחוג אליו השתייך הרב רביץ.

בין הכותבים ששלחו את חידושיהם ופלפוליהם העמוקים אל המערכת השוקדת על הצאתו של הספר המיוחד לאור, ניתן למצוא זה לצד זה, את הגרי"ש אלישיב והגראי"ל שטיינמן. הגר"ש אוירבעך, יכתוב לצד הגרב"מ אזרחי, ועוד מאמרי פלפול תורניים כהנה וכהנה, מראשי ישיבות ומרביצי תורה מפורסמים, שיפרסמו דברי עומק בפרסום ראשון על גבי גיליונות קובץ הזיכרון.

אלא שמי שיעמיק בין בתרי הספר, יזכה לראות איחוד, כמוהו לא נראה זמן רב בציבור הליטאי. ברשימת הכותבים המכובדת ניתן למצוא את ראשי ישיבת פוניבז'. איזה פלג, אתם שואלים? ובכן, כולם.

בימים בהם מתפרסמות ברחבי הרשת מחזות מביכים בעליל, נעים לראות את האחדות המופלאה ההולכת ומתרקמת בין דפי הספר העתיד לראות אור ולקפל בין דפיו את כל גווני הקשת התורנית הליטאית.

יוזמי הספר מספרים על הוראה של אחד מגדולי ישראל להכניס את חידושי התורה של כל ראשי הישיבות משני הפלגים בישיבת פוניבז. וכך ימצא עצמו הגר"ג אדלשטיין בסמיכות לראש ישיבת הפלג השני הגר"ש מרקוביץ', כשאמרת את 'והב בסופה' תהלום את הקובץ יותר מכל, והשניים יחלקו ספר חידושים משותף.

לצד האיחוד שיראה אור בקרוב, עובדים בני המשפחה על ספר ביוגרפי מושקע במיוחד, שירכז את השנים בהן עמד ר' אברהם בחזית העשייה הציבורית.

בימים אלו נערכות פגישות אינטנסיביות עם מדינאים, מנהיגים ואישים פוליטיים שליוו את פעילותו והיו עדים לפועליו.

בין השמות עימם מתעתדים בני המשפחה להיפגש לצורך עריכת ראיון, ניתן למנות את אחמד טיבי, לצד יוסי שריד ועוד פוליטיקאים ידועי שם, שליוו את ר' אברהם לאורך הקריירה הציבורית, וידעו להעריך את אישיותו למרות חילוקי הדעות ששררו ביניהם.

אחד היה אברהם רביץ בחייו. מאחד הוא את כולם לאחר פטירתו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}