כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

סערה בימין בעקבות החלטת ברק על ביטול ההסדר עם הר ברכה

זעם וסערה בימין על החלטת שר הביטחון ברק לבטל את הסכם ההסדר עם ישיבת הר ברכה בראשותו של הרב מלמד • עשרות קצינים וחיילים: נפרוש מהצבא • ח"כ בן ארי: ברק נפוח מאגו

אהוד ברק. נפוח מאגו?
אהוד ברק. נפוח מאגו?

עוד החלטה לצורכי רייטינג מבית מדרשו של יו"ר המפלגה ללא מפלגה וללא מצביעים אהוד ברק, או החלטה שקולה ומקצועית של שר הביטחון אהוד ברק?

איזה משני הפרצופים של ברק אחראי להחלטתו מאמש להוציא את ישיבת הר ברכה מתוכנית ההסדר עם צה"ל? אם תשאלו את רבני ופעילי הימין ורבים רבים מבוגרי ההסדר, התשובה ברורה.

ברק שהחליט לבטל את ההסדר עם הישיבה בעקבות סירובו של הרב מלמד לחתום על מסמך המגנה סרבנות בכל מקרה, אולי לא העריך נכונה את גל הכעס שישטוף את מרחבי הימין על כל גווניו.

תגובות הגינוי והמחאה על החלטתו הלא שקולה של השר לא איחרו מלהגיע. אמש חתמו עשרות אנשי מילואים, בוגרי ישיבות הסדר, כשביניהם קצינים ולוחמים, על עצומה נגד החלטת שר הביטחון לבטל את ההסדר עם הישיבה.

"רבים מאיתנו נלחמו במלחמת לבנון וב'עופרת יצוקה' תוך נכונות לבצע כל משימה ואף למסור את נפשנו במידה ונידרש לכך", כתבו.

הקצינים מוסיפים: "לתובנות חשובות אלו חינכונו רבותינו בישיבות ההסדר בהן למדנו. מהישיבות ספגנו את רוח הלחימה, ההקרבה והנתינה. אם אכן יבצע דרג מקבלי ההחלטות את דחיקת ישיבות הסדר מחוץ להסדר, פירושו של דבר כי צה"ל דוחה אותנו משירותיו כלוחמים, ומכריח אותנו להיפלט משורותיו".

בסיום העצומה כותבים המילואימניקים כי "רק מכח חינוך הישיבה התגייסנו ושירתנו בסדיר ובמילואים, ובעת שהצבא מראה לישיבותינו את הדרך החוצה – אנו נאלצים בלב כבד להשלים עם המהלך ולבצע אותו בשלמות. במידה ויתבצע האיום, לצערנו לא נוכל לראות עצמנו בין שורות הצבא שדחה אותנו".

גם מנהיגים ורבנים חיזקו את ידו של הרב מלמד , כשביו היתר שלח אמש ועד רבני יש"ע מכתב לרב מלמד ובו מביע הוועד תמיכה ברב המשתייך לוועד וקובע כי זוהי דרכה של תורה.

מהועד נמסר כי "בימי חנוכה אלה בהם אנו מציינים את ניצחון הרוח והגבורה היהודית על תרבות יוון מקבלים דברים אלה משנה תוקף".

נדמה כי אין חבר כנסת או מנהיג ציבור כתום אחד שלא התבטא בגנות המהלך שיזם שר הביטחון, כשבוטה מכולם, כמעט כרגיל היה חבר הכנסת בן ארי מן האיחוד הלאומי שאמר "ברק בדרכו הכוחנית פוגע בביטחון מדינת ישראל, ביטול ההסדר עם גיבורי ישיבת הר ברכה היא פעולה דורסנית לניפוח האגו של פוליטיקאי בתום דרכו".




תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}