י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

שיא האטימות: עבודה זארה

מי שייכנס לסניפי חברת 'זארה' בישראל, יתחלחל לנוכח האטימות: עצי אשוח נוצריים מתנוססים בחלונות הראווה • הלקוחות זועמים, והרשת הנמצאת תחת זכיינות דתית, טוענת: רק רצינו להביא את האווירה

שיא האטימות: עבודה זארה

השערורייה החמורה הבאה מתרחשת מתחת לפנס, בתוככי מרכזי הקניות בערים הגדולות, ואין פוצה פה ומצפצף: זארה, רשת אופנה ידועה, כופה סמלים נוצריים על כל הבא בשעריה, ומתעלמת, תוך אטימות משוועת, ברגשותיהם של מאות אלפי לקוחות.

כאן, במדינת היהודים, במרכזי הקניות הגדולים, נאלצים מאות אלפי קונים ובלייני קניונים לראות מדי יום את עץ האשוח הנוצרי, אחד מסמליה המרכזיים של הנצרות, ולהביעה חלחלה ושאט-נפש לנוכח הזלזול המחפיר בהם ובאמונתם היהודית.

מי שחשב לתומו שבמדינת ישראל ניתן להיתקל במחזות כריסמס רק בפתחי כנסיות ובתי תיפלה נוצריים - כנראה שלא ביקר בימים האחרונים בסניפי רשת האופנה 'זארה', הפזורים בכל רחבי הארץ. בחלק מן הסניפים נאלצים הלקוחות להיתקל בכניסתם ובצאתם בעצי האשוח המוארים בשלל נורות צבעוניות, אות לבואו של ראש השנה הנוצרי.

אם דבר אחד טוב עשתה רשת האופנה שהחליטה להחדיר את סמלי הנצרות דרך הדלת הראשית וחלונות הראווה של מרכזי הקניות בישראל, הרי שזה הניצוץ היהודי שהובער בלבבות רבים של יהודים חילוניים, גם כאלו הרחוקים מעולמה של יהדות, באותה מידה שרשת זארה רחוקה מלהבין את ממדי הפגיעה האנושה שהיא פוגעת בכל יהודי.

בימים האחרונים כמעט וקורסות מרכזיות הטלפון של חברת האופנה, אותה מפעיל כיום בזכיינות, איש העסקים ג'ואי שוובל, יהודי חובש כיפה.

לקוחות רבים מתקשרים בזעם ומביעים את זעזועם מהחלטתה של הנהלת החברה בארץ להציב את הסממן הנוצרי בריש-גלי בחלונות הראווה שלה. "אנחנו לא חיים במדינה יהודית? אין כאן יהודים שהמוצג פוגע בהם? חנוכייה אתם לא יכולים להציב?", מלינים הלקוחות, החשים שהרשת יודעת רק ליהנות מכספם, ולא להתחשב ברגשותיהם.

"זאת חוצפה בלתי נסלחת", אמרה לקוחה נזעמת שביקשה לרכוש בגד בגרנד-קניון בחיפה ומצאה את עצמה במקום שמזכיר לה כנסייה קתולית. "למה אתם אונסים עלינו סמלים נוצריים?", היא מתרעמת בכאב.

הצעד הנוכחי, מצטרף לשורה של תקריות קודמות, ומסתבר שזו לא הפעם הראשונה שחברת האופנה הספרדית פוגעת ברגשות: בעבר זעמו יהודים רבים כאשר החברה שיווקה בארץ חגורות עם צלב.

כתב 'בחדרי חרדים', אבישי קופרמן, התקשר אף הוא לשירות הלקוחות של 'זארה', והציג את עצמו כאחד מאלפי הלקוחות הפגועים מאטימותה של החברה כלפי רגשותיו של הלקוח היהודי.

נציגת השירות, הודתה בפני כתב 'בחדרי חרדים' שזו לא הפנייה הראשונה בנידון. היא הסבירה כי מדובר במדיניות עולמית של החברה, המציבה את עצי האשוח בכל הסניפים בעולם. "אין לנו כלום נגד היהדות, אבל זה ה'קונספט הבינלאומי' של החברה, הנמצאת בבעלות ספרדית. קיבלנו הוראה מההנהלה הבינלאומית של החברה לעצב את חלונות הראווה בסניפים הללו 'בהשראת ראש השנה', כיוון שהם פונים לקהל של תיירים מחו"ל, המזוהים עם הנצרות.

"אין לנו כוונה לפגוע ברגשותיו של אף אחד", הוסיפה נציגת השירות. "אנחנו רוצים לשתף את הלקוחות בחגיגה הבינלאומית, שמזכירה את האווירה הקיימת בימים אלו בבירות האופנה הגדולות בעולם".

יצויין, כי באוגוסט האחרון מכר לב לבייב, שהיה עד אז זכיין הרשת בארץ, את חלקו בבעלות על הזכיינות בסניפי הרשת בארץ. מי שקנה את הזכיינות מידיו של לבייב החרדי, הוא איש העסקים ג'ואי שוובל, יהודי חובש כיפה, שכפי שזה נראה - עצי האשוח המתנוססים בפתחי הסניפים, אינם טורדים את מנוחתו בלילות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}