כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

נגנב השלט בכניסה למחנה אושוויץ

גניבה במחנה ההשמדה: השלט בכניסה למחנה אוושוויץ בפולין, עליו נכתב "העבודה משחררת" נגנב בלילה על-ידי אלמונים. משטרת פולין פתחה בחקירה ובסריקות אחר הגנבים,29 אלף יורו פרס הוכרז למוצא

נגנב השלט בכניסה למחנה אושוויץ

אלמונים גנבו הלילה את השלט המפורסם שהיה תלוי בכניסה למחנה ההשמדה אושוויץ שבפולין. השלט המפורסם, עליו נכתב בגרמנית "העבודה משחררת" (Arbeit Macht Frei), קידם את בואם של מיליוני היהודים שהובאו למחנה ההשמדה. השלט הוכן בידי ראשוני האסירים עצמם, בשנת 1940. כך מדווח אתר 'וואלה'.

עם היוודע דבר הגניבה, פתחה המשטרה הפולנית מיד בחקירה ובחיפושים אחר הגנבים. טרם נעצרו חשודים. במחנה ההשמדה אוושוויץ נרצחו יותר ממיליון בני אדם, 90 אחוז מהם היו יהודים.

הנהלת המקום, שהיום הפך לאתר הנצחה למאורעות השואה ומעללי הנאצים, התקינה מיד שלט חלופי במקום זה שנגנב. אתר פולני ציטט את דובר אתר ההנצחה: "הגניבה הזאת מצערת מאוד. או שהגנבים לא ידעו היכן הם נמצאים או שגרוע מכך – הם ידעו אך זה לא מנע מהם מלגנוב".

רק אתמול הודיעה ממשלת גרמניה, כי תעביר סכום של 60 מיליון יורו לעבודות תחזוקה במחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו שבפולין, כמחצית מהסכום הדרוש לצורך פרויקט שימור המחנה.

ההתחייבויות הגרמנית לתרומה הגיעה בתגובה לבקשה של ממשלת פולין, שעד כה נשאה לבדה בעלות שימור מחנה ההשמדה.

בתוך כך נודע כי ממשלת פולין הודיעה על פרס שךל 29 אלף אירו למי שיביא מידע למציאת השלט.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}