כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

גוטרמן: לא לתת מידע לחברי העירייה

במכתב ששלח מזכיר עיריית מודיעין עלית הוזהרו העובדים: לא להתראיין לאף כלי תקשורת • על העובדים נאסר לעזור לחברי העירייה במילוי תפקידם • יוסי חביליו גירסת מודיעין עלית • חשיפה

יאיר קירשבנאום והרב קארפ
יאיר קירשבנאום והרב קארפ

האם אחרי ירושלים ואלעד מגיע תורה של מודיעין עילית?

מודיעין עילית היא עיר שלא חוותה אירועי בחירות, ומתנהלת תחת מרותו של ראש העיר יעקב גוטרמן, הידוע כמי שמושל בעירו ביד חזקה, יש שיאמרו חזקה מדי. תשאלו את בעלי ועורכי המקומונים שנסגרו, על פי טענתם, רק בגלל שלא יישרו קו עם החלטות העירייה.

השבוע נראה כי גוטרמן, ברצותו לשמור על שלטונו, חצה קו, כשהוציא הנחיה, שלדעת רבים פירושה המיידי הוא - מניעת אפשרות מחברי המועצה לעזור לתושבי העיר, הנזקקים לעזרתם.

הסיפור החל כשאחד מעובדי העירייה התראיין לתקשורת, שלא על דעת או בידיעת ראש העיר - ראיון שבמישרין או בעקיפין גרם נזק לתדמית העיר ולעומד בראשה.

בעקבות הראיון, הוציא מזכיר העירייה, יאיר קירשנבוים, מכתב לעובדי העירייה ובו ההנחיות הבאות:

א. אין לתת מידע או להתראיין לשום מדיה תקשורתית כתובה ושאינה כתובה, עיתונאי / שדרן/ אתר אינטרנט.

ב. אין להעביר שום מידע לחבר מחברי מועצת העיר, חבר מועצה המבקש לקבל מידע יש להפנותו ללשכת ראש העיר, ורק דרכם יועבר המידע לאותו חבר.

אם הסעיף הראשון עוד איכשהו מתקבל על הדעת, כשהדעת נותנת שיש הגיון בדרישת ראש ארגון מעובדיו שלא למסור מידע לתקשורת, הרי שהסעיף השני, אומרים גורמים המקורבים לעניין, כולל בתוכו משמעות מעשית קשה ביותר.

לפי הסעיף השני, ניטל בעצם הכח מחברי מועצה לסייע לאזרחים בכל תחום מתחומי החיים. כל פניה שלהם לעובד או פקיד מעובדי העיריה תענה בסירוב.

ואם הדבר מזכיר לכם משהו - אתם צודקים. בעיריית ירושלים, לפני כחצי שנה, הורה היועץ המשפטי, עו"ד יוסי חביליו, הוראה דומה להפליא.

חביליו, שאסר על הפקידים לדבר עם חברי המועצה, זכה אז לקיתונות של רותחין מכל רחבי המדיה והפוליטיקה החרדית, ובהן גם, הפלא ופלא, חברי מפלגתו של גוטרמן עצמו.

האם כשמדובר בעיר שדגל התורה מתנוסס מעליה בגאווה, הדין שונה?

לגוטרמן ולמזכירו פתרונים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}