י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

סוף גנב לתלייה • סיפור עם עוקץ

שני אברכים מירושלים שרכשו דירה להשקעה בב"ש, לא העלו על דעתם שהם נופלים לתרגיל עוקץ • בעל הדירה הבחין בעבודות השיפוצים, והתברר שה'מוכר' התחזה • היום נתפס הנוכל, בתרגיל מבריק

צילום אילוסטרציה: יצחק לב-ארי, בחדרי חרדים
צילום אילוסטרציה: יצחק לב-ארי, בחדרי חרדים



כמה פשוט, ככה מחריד: שני אברכים מירושלים, שחתמו בשעה טובה (ככה הם חשבו), על חוזה רכישת דירה להשקעה בבאר שבע, לא ידעו לאיזה בור-תחתיות הם נופלים.

בימים בהם נוקט כל משקיע משנה זהירות, נפלו זוג המשקיעים בתרגיל עוקץ אמיתי וחמור במיוחד: הם העבירו את סכום הכסף במלואו לידי המוכר, חתמו על חוזה רכישה, וקיבלו את מפתחות הדירה מידיו של מי שהתברר חודש לאחר מכן כארכי-נוכל.

הכול החל כאשר שני אברכים חרדיים, תושבי ירושלים, החליטו לרכוש דירה בבאר שבע, לצורך השקעה. העלויות בעיר זולות יחסית, והם חשבו להתפרנס מהשכרת הדירה.

הם פנו למתווך דירות בנגב, וזה העלה בפניהם את ההצעה, שהופיעה באתר 'יד 2'. הם פגשו את ה'מוכר', שהציג את עצמו כבעל הדירה, ואף הראה להם תעודת זהות העונה לשמו ולפרטיו של בעל הדירה.

העסקה יצאה לדרך.

בראיון ראשון לאתר'בחדרי חרדים', משחזר אחד משני הרוכשים שנפלו לתרגיל העוקץ, את השתלשלות הדברים:

"שילמנו את מחיר הדירה במזומן, סך של 335 אלף ש"ח. היינו כבר בהליכי הרישום בטאבו. לפני שבוע התחלנו לשפץ את הדירה. פירקנו את המרצפות, מפני שרצינו לחלק את הדירה לשתי יחידות דיור.

"אתמול, יום ראשון בבוקר, קיבלנו שיחת טלפון ממנהל העבודה החרדי ששכרנו בכדי לשפוץ את הדירה. הוא דיווח לנו כי הגיע אדם המציג את עצמו כבעל הדירה, ושאל: 'מה אתם עושים פה? מה אתם מפרקים את הבית? זו דירה שלי'.

"התחלנו לברר את העניין, והתברר לנו שהוא צודק. מי שמכר לנו את הדירה, היה שוכר ששכר אותה מידיו של בעל הדירה. הוא זייף את תעודת הזהות של בעל הדירה, וכך מכר לנו אותה. הוא תכנן כנראה לברוח בשלב כזה או אחר, אלא שעלינו עליו רגע לפני שהיה מאוחר".

לא 'עסקת שטיבלאך'

השותפים החרדיים החליטו לנהוג בעורמה, בכדי ללכוד את הנוכל: הם יצרו קשר עם תחנת המשטרה בבאר שבע, אך נזהרו שהנוכל לא יידע כי הם עלו על תרגיל העוקץ.

בתיאום עם המשטרה, יצרו השותפים קשר עם הנוכל, וזימנו אותו לפגישה משותפת עם עורך הדין שטיפל בעסקת הרכישה, על מנת להשלים את הליכי רישום הדירה.

"היום בבוקר היתה הפגישה", מספר האברך הנעקץ ל'בחדרי חרדים'. "הוא נכנס למשרד, ועורך הדיו התחיל לדבר איתו על החשמל בדירה, על הגז ועל המים. לאחר שתי דקות של שיחה, נכנסו מספר שוטרים אל החדר, וביקשו ממנו את תעודת הזהות שלו. הוא אמר שאין ברשותו תעודה מזהה.

"השוטרים ערכו חיפוש על בגדיו של המתחזה, ומצאו שלושה תעודות זהות שונות: אחת שלו, ועוד שתיים מזויפות, של אנשים אחרים. המשטרה בדקה את פרטיו של הנוכל , וגילתה כי זו הפעם השנייה שהוא מבצע מעשה מן הסוג הזה, מתחזה לבעל דירה ומוכר דירה שאינה שלו".

המשטרה קיבלה מבית המשפט היתר לערוך חיפוש בבית הגנב, שם נמצאו סכומי כסף גדולים, שהוחרמו על-ידי המשטרה. עוד התברר, שאימו של הנוכל סייעה לו במעשיו, והעמידה לרשותו את חשבון הבנק שלה, לצורך ביצוע תעלוליו.

הנוכל נלקח למעצר, וקיבל היום צו הארכת מעצר בבית המשפט. הוא צפוי לכ-7 שנות מאסר, ונגדו תלויים האישומים הבאים: קבלת דבר במרמה, התחזות לאדם אחר לצורך קבלת דבר, זיוף מסמכים לצורך קבלת דבר ועשיית שימוש במסמך לצורך קבלת דבר.

"אם בעל הדירה האמיתי לא היה חולף במקום ומבחין בעבודות, הנוכל היה מספיק לברוח, והיינו מפסידים את כל הכסף שהשקענו. ברגע שלפני האחרון, קרה הנס", אומר הנעקץ שניצל ל'בחדרי חרדים'.

וחשוב לו להוסיף עוד משהו: "זו היתה עסקה סטנדרטית לכל דבר, לא 'עסקת שטיבלאך'. לא היה כל סימן לכך שאנחנו הולכים ליפול בתרגיל עוקץ מן הסוג הזה. אני קורא לכולם להיזהר מפני הנוכלים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}