כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ליצמן במגננה: 'תכנית השיניים' חוזרת לדיון בממשלה

תוכנית השיניים של ליצמן - העברת כ-65 מיליוני שקלים מתקציב סל התרופות לטובת טיפולי שיניים לילדים - חוזרת לדיון בממשלה. התכנית, שספגה ביקורות מכל עבר, לא תעלה להצבעה נוספת

יעקב ליצמן. מותקף
יעקב ליצמן. מותקף

"תוכנית השיניים" של סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, לפיה יועבר מתקציב סל התרופות סך של 65מיליוני שקלים, לטובת מימון טיפולי שיניים לילדים, אמנם עברה ברוב מוחץ בממשלה, אך לאישור זה נלווה טעם חמצמץ של מחטף.

האישור ניתן במשאל טלפוני חשאי ובהול שערך בין השרים מזכיר הממשלה, צביקה האוזר, ולא נידון בישיבת ממשלה מסודרת, בדיון שקוף וגלוי.

במהלך השבוע ספגה החלטתו של סגן השר ביקורות מכל קצוות הקשת הפוליטית, כשעיקר הטענה כוונה לעובדה שתקציב השיניים ניטל מתקציב סל התרופות, המיועד למימון תרופות עבור חולים במחלות קשות.

השרה לימור לבנת הובילה קו עיקש, לפיו על ההחלטה לשוב לשולחן הממשלה בדיון שיבהיר את הצורך בהעדפת טיפולי השיניים על פני מימון תרופות יקרות למחלות קשות. הבוקר (א) נוחלת לבנת הצלחה חלקית, כאשר התכנית תובא לדיון בממשלה. הצבעה חוזרת לא תתקיים אמנם, אך סגן השר יאלץ להסביר קבל עם מדוע נלקח הכסף מתקציב הסל.

ליצמן, שבמהלך השבוע שעבר עמד איתן והסביר לכל מי שרצה לשמוע, כי אין כל דבר מהפכני בהחלטתו, וכי היא בעצם מחויבת לפי החוק בהחלטה שהחליטה הממשלה לפני שנים, לכלול בחוק הבריאות הממלכתי גם טיפולי שיניים, יאלץ להשיב לשאלות שרי הממשלה שנקלעו לקרב לא להם ושבהינף שפופרת אישרו מהלך לא פופולארי בעליל.

בתוך כך הודיעה 'הקרן לידידות' של הרב יחיאל אקשטיין, כי בכוונתה לממן מחצית מעלות התקציב שבכוונת ליצמן לקחת מהסל. "מה שכואב לנו הוא העובדה שהפרויקט של טיפולי שיניים לילדים בא על חשבון אותם חולים התלויים בסל התרופות", אמר אקשטיין.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}