כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

בעקבות 'משבר ההסדר': סנקציות כלכליות על משרד הביטחון?

חכי"ם מהימין מאיימים להתנות העברת 3 מיליארד שקל לתקציב משרד הביטחון, ביישוב המשבר בפרשת ישיבת 'הר ברכה', ובהעברת תקציב מעוכב של 22 מליון שקלים לישיבות ההסדר

גפני. יתמוך ביוזמה?
גפני. יתמוך ביוזמה?

סנקציות כלכליות על משרד הביטחון או רק עוד איום מימין? חברי כנסת מהימין, בהם גם כאלו המשתייכים לקואליציה, מאיימים שלא לאשר העברת 3 מיליארד שקל למשרד הביטחון בוועדת הכספים, עד למציאת פתרון לסוגיית ההסדר.

משרד הביטחון מעכב מזה כחודש וחצי העברת 22 מליון שקלים לישיבות ההסדר, דבר שבצירוף עם משבר 'הר ברכה' האחרון, גורם לזעם ולתסכול בקרב המגזר הציוני-דתי. בתגובה מעכבים ח"כים מימין זה כשבועיים, את העברת התקציב למשרד הביטחון .

בעקבות החלטת שר הביטחון להתיר את החוזה עם ישיבת הר ברכה של הרב מלמד, ולהוציא אותה מההסדר עם צה"ל, מאיימים ח"כים מהימין להתנות את העברת הכספים, גם ביישוב משבר זה.

יו"ר וועדת הכספים, ח"כ משה גפני, אישר לעיתון 'ישראל היום' כי הוא מכיר את היוזמה וישקול לשתף איתה פעולה אם יוחלט לממשה.

ח"כ זאב אלקין, יו"ר הקואליציה, שיזם את המהלך, מקווה כי ברגע האמת יחברו אליו גם חברי הכנסת דני דנון, ציון פיניאן, ומירי רגב מהליכוד, אורי אורבך מהבית היהודי, ואורי אריאל מהאיחוד הלאומי.

במקביל מתחזקות ההערכות כי בכינוס ראשי ישיבות ההסדר ביום א' לא יחליטו המתכנסים על שבירת הכלים מול צה"ל, ויסתפקו בהודעת גינוי חריפה להחלטת משרד הביטחון, ובהפעלת חברי כנסת לשינוי ההחלטה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}