כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

הפיגועים הגיעו לאינטרנט

נזק של מאות אלפי שקלים נגרם לחברת אינטרנט ישראלית על ידי האקר פרו פלסטיני, שחדר לשרתיה ממניעים לאומניים, והשחית אתרים • החשש: התקפות דומות על שרתי מערכת הביטחון יסכנו חיים

אילוסטרציה
אילוסטרציה

האקר פלסטיני שחדר לשרתי חברת אינטרנט ישראלית, גרם לנזק של מאות אלפי שקלים.

מזה זמן רב חוששים אנשי הרשויות למלחמה בטרור, בארץ ובעולם, מפני היום שבו יפתחו גורמים עוינים יכולות טכניות שיאפשרו להם לפגוע במערכות המחשוב הרגישות של הרשויות מסביב לעולם.

חדירה של גורם עוין למחשבים רגישים עלולה לסכן חיי אדם, בסדרי גודל גדולים בהרבה מנזקו של הטרוריסט המצוי.

מליוני דולרים מושקעים מדי שנה בהשקעה במערכות אבטחה ומיגון למחשבים הרגישים, הגנה שכפי שהוכח מספר פעמים בעבר, איננה עומדת בפני האקר נחוש היודע את מלאכתו.

אמש קיבלה ישראל הדגמה בדבר הנזק שעלול האקר בודד כזה לחולל. לשרתיה של חברת האינטרנט 'לטינה מדיה גרופ' חדר האקר פרו פלסטיני וחולל בהם נזקים הנאמדים בשווי של מאות אלפי שקלים.

ההאקר הזדוני המכנה את עצמו 'אבו סלמן' חדר לשרתי החברה ושתל בעשרות אתרים אותם היא מתחזקת מסרים אנטי ישראליים ואנטישמיים. את דפי הבית התמימים של האתרים החליפו תמונות דגלי ישראל העולים באש וכתובות שטנה נגד ישראל.

ההאקר לא הסתפק בהשחתת האתרים וחדר, במיומנות מרשימה, גם לשרתי הגיבוי של החברה וחולל בהם נזק בלתי הפיך.

"לחברה שלנו נגרם נזק של מאות אלפי שקלים", אמר אתמול בעל החברה דני שוורץ בשיחה עם העיתון 'ישראל היום'. "אנחנו עובדים מסביב לשעון ומשקיעים את מיטב המשאבים כדי לשחזר את האתרים. כואב איך מישהו מבחוץ יכול להרוס עבודה של שנים".

בין האתרים שנפגעו: אתר אגודת העיתונאים בירושלים, אתר דואר ישראל בשפה הספרדית ואתר העולים מארגנטינה בישראל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}