כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

ה'דיל' של תושבי דיל • חשיפה

פרשיית דוואק: עשרות קיבלו בימים האחרונים זימונים לחקירה • 2 מהקהילה חתמו על עסקת טיעון, ויישבו בכלא • הרבנים קיבלו הצעה לחתום על עסקה, אך בניגוד לעמדת העו"ד סירבו, בכדי למנוע חילול ה'

פרשיית דיל. 2 כבר חתמו, מה עם השאר?
פרשיית דיל. 2 כבר חתמו, מה עם השאר?

'פרשיית דוואק' הולכת ומסתעפת, והמכה אותה חטפה הקהילה היהודית ב'דיל', הולכת ומתבררת מיום ליום כטראגית הרבה יותר.

בשבוע שעבר קיבלו עשרות מנכבדי הקהילה, מכתבים רשומים לביתם. בשם השולח נכתב באותיות מזרות אימה: f.b.i.. כשהמכתב מהרשות הפדרלית נפתח, גילו נכבדי קהילת 'דיל', כי הגרוע מכל עוד לפניהם. הרשויות דורשות מהם לספק הסברים אודות הקשרים העסקיים אותם הם ניהלו בשנים האחרונות עם רשימה שלימה של אנשים, אותם פרטו הרשויות במכתב מטיל האימה.

מי שקיווה שבחג החנוכה ישבו אנשי 'דיל' סביב נרות, תוך אכילת ספינג'ים (סופגניות באשכנזית) ולביבות, נאלץ לראות את עשירי הקהילה טובעים במר יגונם, ומייחלים לנס.

בימים האחרונים חלו התפתחויות דרמטיות בפרשה: מספר אנשים שנחקרו בגל הראשון של העצורים, החליטו להודות בעבירות המיוחסות להם ולגשת לעסקת טיעון.

אחד מהם הוא שמעון חבר. חבר, שהיה ידיד נפשו של שלמה דוואק, ועזר לו במשך השנים באין ספור מקרים, הוקלט על ידי שלמה דוואק כשהוא מבצע עבירות הון. רק בכדי להבין את גודל האבסורד נספר, כי מספר חודשים קודם למעצר המתוקשר, היה שרוי שלמה דוואק בדיכאון עמוק עקב מצבו הכספי הקשה. חברו הטוב, שמעון חבר, החליט לכבד אותו בסנדקאות בברית שערך לבנו שנולד, על מנת לעודד את רוחו. באותה תקופה בדיוק, הדריך דוואק את חבר כיצד לעבור על החוק על מנת להפליל אותו במשפט.

חבר, שנקלע למצב כספי קשה, החליט לחתום על עסקת טיעון. בסיכום אליו הגיעו עורכי דינו עם הרשויות האמריקניות יקבל חבר עונש מאסר בין חצי שנה לשנה.

חבר נוסף בקהילה שחתם בימים האחרונים על עסקת טיעון, הוא ידיד של דוואק, בשם עמון. עמון הוקלט על ידי דוואק במשך תקופה ארוכה כשהוא מבצע עבירות הון קלות יחסית, ובימים האחרונים החליט לחתום על עסקת הטיעון שהוצעה לו, והוא יישב בכלא בין שנה לשנה וחצי, על פי החלטת שופט.

גם בגזרת רבני הקהילה, חלו בימים האחרונים התפתחויות דרמטיות. הרשויות פנו לרב קצין ולרב נחום, והציעו להם עסקת טיעון, לפיה הם לא ישבו בכלא, אלא ישלמו קנס גדול, והפרשייה תהיה מאחוריהם. למרות שעורכי דינם המליצו להם לקחת את העסקה בשני ידיים, החליטו הרבנים לדחות אותה על הסף. לדבריהם, אם יסכימו לעסקת טיעון, הדבר יתפרש כהודאה במעשים, וזהו חילול ה' גדול מאין כמותו. הרבנים אמרו לעורכי הדין כי הם מעדיפים לעבור משפט קשה ומתיש, שאיש לא יודע מה ייצא בסופו, מאשר לגרום לחילול ה'.

הרב בן חיים, שנעצר אף הוא בגל המעצרים, לא קיבל הצעה לעסקת טיעון, ובני משפחתו מחכים להכרעה בענינו.

העיירה השליוה 'דיל', הפכה בחודשים האחרונים למקווה אחד גדול. השמועות המתרוצצות בעיירה, יכולים לספק בנקל את סקרנותם של יושבי הקרנות לחודשים רבים. בימים האחרונים, אומרות השמועות, נחקרים עשרות אנשים בינהם עשירים אשכנזים, שעשו עסקאות עם עם צ'ינג'רים בבורו פארק. לרשימת הנחקרים התווספו כל האנשים להם היה צ'קים אצל הרבנים המנחים את קהילת הסורים ב'דיל'.

השמועות מדברות על אנשים שנשברו בחקירה ומוסרים שמות נוספים לרשויות, והלחץ רק הולך וגובר. ברקע מסתובבת 'פרשיית ספינקא', שיש החוששים שתיפתח מחדש בעקבות חקירת מספר אנשים בקהילה.

ה'משולחים' המגיעים לעיר על מנת לאסוף תרומות, מספרים על עצירה מוחלטת של תרומות הקהילה הסורית.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}