כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

טרגדיה בחנוכה: הר"ר חיים יעקב קרויזר ז"ל

בבית משפחת קרויזר בבית שמש כבו הנרות אמש: האבא, הרב חיים יעקב קרויזר נפטר, לאחר חודשי התייסרות במחלה האיומה • הוא הותיר אחריו ששה יתומים רכים ואלמנה בוכייה • איפה טאטע?

טרגדיה בחנוכה: הר"ר  חיים יעקב קרויזר ז"ל
שי_קאהן

צרחה ילדותית מקפיאת-דם נשמעה לפני שעה קלה מתוך בית קטן וצנוע בלב בית שמש החרדית. עולל קטן ורך זעק 'טאטע, טאטע', וסחט פרצי דמעות רותחות מאחיו ומאמו.

הערב, נר רביעי של חנוכה, הוא ערב שחור משחור עבור משפחת קרויזר מבית שמש. ששת ילדיו הקטנים של האברך הרב חיים יעקב קרויזר ז"ל, התבשרו לפני זמן קצר בבשורה המחרידה: אביהם, הרה"ח ר' חיים יעקב קרויזר, הלך לעולמו והותיר אותם יתומים טריים.

בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, בו בילה הרב קרויזר המנוח חודשים ארוכים ומתישים במאבק איתן ועיקש על חייו, הסתיימה מלחמתו של האברך, המלחמה לחיים. האראלים ניצחו, וילידיו נותרו יתומים טריים, שיקשה עליהם לעכל את המכה שניחתה על ראשם הערב.

בתקופה האחרונה נתייסר האברך ר' חיים יעקב קרויזר בייסורים נוראים ומשברי גוף ונפש. המחלה הנוראה פקדה אותו, ומאז הוא נאבק על חייו ועבר סדרה ארוכה ומתמשכת של טיפולי כימותרפיה מתישים ומסוכנים, שבסופו של דבר אולי האריכו את חייו עוד מעט, אך לא לאורך זמן.

הערב הוא נסתלק לישיבה של מעלה, לקול שוועתם בוקעת הרקיעים של האלמנה הטרייה וששת העוללים היתומים שראו את אביהם האהוב דועך לנגד עיניהם.

ר' חיים יעקב קרויזר הוא חתנו של הרב יוסף קדיש קרישבסקי, בנו של הרב שמעון אליהו קרישבסקי - מראשי קהילת נטורי קרתא של הקנאים בירושלים.

האברך המנוח השאיר אחריו שישה יתומים רכים, כשהגדול מבינהם רק בן 11.

הלוויתו קורעת-הלב יצאה מבית המדרש של חסידי סקווער ברחוב רבי אלעזר בבית שמש עיר מגוריו, כשמאות מכרים ותושבים המומים חולקים למנוח הצעיר את כבודו האחרון.

הספידוהו תמרורים הגאון רבי יהשוע רוזנברגר, רב קרית רמ"א ודיין בעדה החרדית, והגאון הרב קלמן וייס, שכנו של המנוח ומרבני העיר בית שמש.

עיניים רבות נרטבו מדמעות, כאשר זעקת היתומים הטריים עלתה השמימה, בקריאת 'יתגדל ויתקדש שמיה רבא'.

בשעה 1:15 המשיכה ההלוויה מבית ההלוויות שמגר בדרכה להר הזיתים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}