כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

רשעים ביד צדיקים: נאצים נגד נרות חנוכה

ניאו נאצים שניסו להפריע להדלקת נרות חגיגית בפיירפילד שבקונטיקט ארה"ב, הוברחו על ידי המשטרה • שליח חב"ד בעיר: "נארגן אירוע גדול יותר" • בפנים: הדיווח במהדורות העולמיות

מפגין ניאו נאצי. אילוסטרציה
מפגין ניאו נאצי. אילוסטרציה

הרוחות סוערות בקהילה היהודית הקטנה בפיירפילד שבמדינת קונטיקט בארה"ב, בה הפריעו מפגינים ניאו נאצים להדלקת נרות החנוכה החגיגית שנערכה בנר השלישי של החג.

הנאצים, שהופיעו רעולי פנים ולבושי שחורים והתמקמו במרחק של 20 מטר ממקום האירוע, נשאו דגלים נאציים בידיהם וקראו קריאות גנאי לעבר החוגגים.

עוברים ושבים, בהם כאלו שאינם קשורים להדלקה, עצרו במקום כשהם נוזפים קשות במפגינים. העוברים והשבים קראו למשטרה. משזו הופיעה, נכנסו הניאו-נאצים למכוניותיהם וברחו מהמקום.

שליח חב"ד בעיר הרב שלום לנדה, שעמד בראש החגיגה, אמר לתקשורת: "חשוב להראות כי איננו נרתעים ממעשים כאלו. אנו נמשיך בהפצה של אור ושל טוב בכל מקום".

בכירים בצמרת העיר הביעו תמיכה בחוגגים ואמרו: "חגיגות החנוכה מעבירות מסר של אחדות בין כל המגזרים בעיר. אנו כאן בשביל להביע תמיכה".

כעת מתכננת הקהילה אירוע גדול עוד יותר במקום זה שהופרע. הכוונה היא להזמין את כל תושבי העיר, גם נוצריים, המעוניינים להביע את תמיכתם במסר האחדות במקום במסר השנאה שהופגנה בנר השלישי אותו לא ישכחו יהודי העיר.

מקרה זה מצטרף למקרה חמור בהרבה שאירע אמש במולדובה, בו ניפצו כומר ומפגינים חנוכיה שהוצבה בעיר קישנב והציבו צלב במקומה.



הדיווח בחדשות
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}