כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

אבו דאבי מצילה את דובאי

אבו דאבי הודיעה על הזרמת עשרה מילארד דולר בטווח הקרוב, לשכנה דובאי שנקלעה למשבר כלכלי עמוק. כלכלנים: המהלך מעל ומעבר לציפיות ויחזיר את אמון המשקיעים

דובאי. תנצל?
דובאי. תנצל?

אבו דאבי תציל את דובאי. זהו המסר העולה מהודעתה של אבו דאבי אמש, לפיה תזרים בטווח הקרוב הממלכה לנסיכות העשירה שנקלעה לצרות סך של עשרה מילארד דולר.

על פי דיווחים, 4.1 מיליארד דולר מתוך העשרה הועברו כבר מאבו דאבי לחברת Nakheel לתשלום אגרות החוב של דובאי, אותן נדרשה לשלם היום. לדברי החברה, הסכום יספיק לתשלום החוב לשבועיים הקרובים.

היתרה תועבר לחברת האחזקות הממשלתית של דובאי 'דובאי וורלד' שהיא זו שמשכה עימה את הנסיכות למצולות בעקבות התרסקות מחירי הנדל"ן בנסיכות.

למרות הזרמת הכספים עדיין נדרשים הנושים של דובאי שביניהם בנקים נחשבים במערב כלוידס בנק ורויאל אוף סקוטלנד, לאשר עד העשרים ושמונה לחודש את הקפאת החובות לתקופת מה.

אתר nrg מצטט את דבריו של ג'ון סטאקיאנקיס, כלכלן בכיר בבנק Credit Agricole, שאמר כי "הסיוע הוא מעל ומעבר למה שהאנשים ציפו לו. הוא גלגל הצלה מכריע וחיוני בנקודת זמן בה השווקים זקוקים לו. המהלך אמור להוביל לביטחון בעקבות העזרה של אבו דאבי בתשלום החשבון".


לדבריו, ההשלכות יתגלו במהלך הזמן הקרוב. "לדעתי אבו דאבי לא תעניק סכום שכזה בלי לדרוש משהו בתמורה. לאבו דאבי לא היתה ברירה אלא להציל את דובאי, אחרת האיחוד כולו היה בסכנה".



דובאי חלומות שהתנפצו
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}