כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

זעזוע: רבנים יחלקו ספרי קוראן במסגד

רבנים מהציונות הדתית יבקרו היום ביקור הזדהות במסגד השרוף בכפר יאסוף. הרבנים יחלקו ספרי קוראן כאות הזדהות • הרב מצגר יבקר מחר במסגד:"מסגדים שגרירויות של אלוקים"

כתובות נאצה על המסגד השרוף
כתובות נאצה על המסגד השרוף

זעזוע: רבנים ופעילי הציונות הדתית יבקרו היום (א') במסגד שהוצת בכפר יאסוף שמדרום לשכם.

הרבנים יסייעו באקט של הזדהות בניקוי המקום ואף יתרמו לאתר ספרי קוראן. אלו של המסגד נשרפו בהצתה. כך מוסר הבוקר אתר ynet .

גם הרב האשכנזי הראשי לישראל עתיד לבקר במסגד השרוף לאחר קבלת אישורי מערכת הביטחון, האתר מצטט את מצגר כמי שאמר "מקומות קדושים הם שגרירויות של אלוקים" וככאלו אין לפגוע בהם.

גם רבנים הנתפסים בעיני הציבור כקיצוניים כדוגמת הרב פרומן מתקוע שתמך בסירוב פקודה בעת ההתנתקות צפויים להשתתף במפגש "הם מקבלים אותנו בברכה. אנחנו נשתה איתם קפה. נדבר על התנגדות ההלכה למה שקרה שם ביום שישי וכמה שזה חמור מבחינתה ונתפלל תפילה משותפת לשלום". הוא אומר ל- ynet.

הצתת המסגד ביום ו' גררה אחריה שובל של גינויים. הנשיא פרס פרסם הודעה רשמית בה כתב "לא ייתכן שקבוצה קיצונית תסכן את מעמד ישראל. אירוע ההצתה הוא חמור ביותר ועומד בניגוד לערכים של מדינת ישראל ולמחויבותה לכבד את כל הדתות והמאמינים"

גם בעולם גונה המעשה בחריפות כשהממשלות מתחרות זו בזו במציאת גינויי ביטוי חריפים יותר. משרד החוץ האמריקאי פרסם קריאה "להעמיד לדין את הפושעים".

יו"ר הרשות אבו מאזן אמר בתגובה לאירוע כי "שריפת המסגד בכפר יאסוף היא פשע נתעב. המתנחלים נוהגים בבר וטליות".והוסיף "יש לשים קץ להשתוללות הפראית של המתנחלים". עוד אמר כי מדובר בהפרה של חופש הפולחן ופגיעה במקומות הקדושים.

היום מתברר כי גם מנהיגי הציונות הדתית מתנערים מן המעשה מלבד אי אלו מנהיגי שוליים קיצוניים כדוגמת חבר הכנסת בן ארי שסירב לגנות את הצתת המסגד ואמר אמש "מי שמבקש למחוק את העם היהודי, שלא יצפה שנזדהה עם סמליו ועם מוקדי ההסתה שלו"
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}