כ' אלול התשפ"ד
23.09.2024

גורמים בצבא: הצתת המסגד פיגוע

גורמים בצבא אומרים כי הצתת המסגד בכפר יאסוף מהווה אירוע טרור לכל דבר וענין • האמריקאים: להעמיד לדין את הפושעים • אבו מאזן: לשים קץ להשתוללות המתנחלים

כתובות נאצה במסגד שהוצת
כתובות נאצה במסגד שהוצת

במערכת הביטחון מגדירים את הצתת המסגד בכפר יאסוף, דרומית מערבית לשכם ביום ו', כפיגוע טרור דתי.

"מי שהשליך את בקבוקי התבערה ידע בדיוק מהו עושה", אומר קצין בכיר בפיקוד מרכז, והוסיף: "קל להצית את הרחוב הפלסטיני כשמדובר בפיגוע על רקע דת"

"לא מדובר פה בעוד פגיעה ברכוש פלסטיני" אומרים גורמים בצבא פגיעות כאלו הם מחזה לא נדיר, בעיקר ברחבי ארץ הגבעות של השומרון, "כשפוגעים במסגד פוגעים בדת, ופגיעה בדת, תצית עלינו את כל העולם המוסלמי" הם אומרים.

ההצתה שלוותה בכתובות נאצה וקריאות לנקמה בערבים ספגה גינויים מכל רחבי הקשת הפוליטית.

הנשיא פרס פרסם הערב הודעה רשמית בה כתב "לא ייתכן שקבוצה קיצונית תסכן את מעמד ישראל. אירוע ההצתה הוא חמור ביותר ועומד בניגוד לערכים של מדינת ישראל ולמחויבותה לכבד את כל הדתות והמאמינים"

בשלב זה לא נטל על עצמו איש את האחריות להצתה אולם גורמי צבא וביטחון מעריכים כי האירוע נועד כפרובוקציה במסגרת היערכות הממשלה לאכיפת צווי ההקפאה, ונועד לשמש כתמרור אזהרה שמציב הימין הקיצוני לממשלה ובו הוא מאותת כי יגבה תג מחיר עבור אכיפת הצווים.

גם בעולם גונה המעשה בחריפות כשהממשלות מתחרות זו בזו במציאת גינויי ביטוי חריפים יותר. משרד החוץ האמריקאי פרסם קריאה "להעמיד לדין את הפושעים".

יו"ר הרשות אבו מאזן אמר בתגובה לאירוע כי "שריפת המסגד בכפר יאסוף היא פשע נתעב. המתנחלים נוהגים בבר וטליות".והוסיף "יש לשים קץ להשתוללות הפראית של המתנחלים". עוד אמר כי מדובר בהפרה של חופש הפולחן ופגיעה במקומות הקדושים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}