י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

מלחמת הגרסאות: מה אמר הגראי"ל?

הרב אבא דונר סיפר ב'ועידת רבני אירופה כי הגראי"ל שטיינמן הביע בפניו התנגדות לעריכת סמינרים למיועדים לגיור • הגר"ח ערנטרוי, שהגיע לגראי"ל, שמע הכחשה נמרצת

הרב ערנטרוי בפגישה אצל הגראי''ל
הרב ערנטרוי בפגישה אצל הגראי''ל

"הסמינרים הללו שהם בהכוונת ר' חנוך, אין בהם כל חשש". כך הבהיר אמש (ב') הגראי"ל שטיינמן, בשיחה ארוכה שקיים עם הגאון רבי חנוך ערנטרוי מלונדון. השיחה התקיימה בעקבות דברים שאמר מנכ"ל ועידת רבני אירופה, הרב אבא דונר, בכינוס הוועידה במוסקבה.

בנאומו בפני הרבנים שהשתתפו בוועידה, אמר הרב דונר כי נועד עם הגראי"ל שטיינמן, שהביע בפניו, כביכול, את התנגדותו לעריכת סמינרים למיועדים לגיור באירופה.

הגר"ח ערנטרוי ביקש לדעת האם יש אמת בדברים, משום שהסמינרים הללו מתקיימים בהכוונתו. "על הרב ערנטרוי שזכה להעמיד את הדת על תילה באירופה, ניתן לסמוך וכך גם הבהרתי לכל מי ששאל אותי", קבע הגראי"ל.

במהלך השיחה הארוכה פרש הגר"ח ערנטרוי סוגיות רבות וכבדות משקל העומדות על מרכז סדר היום של רבני אירופה, ובכללם עניין קיום הסמינרים לתגבור יהדות של המועמדים שנמצאו ראויים לגיור בתום תהליך ממושך.

הגר"ח ערנטרוי הסביר, כי לסמינרים הללו מתקבלים רק מועמדים לגיור שהופנו על ידי בית הדין, ובהמלצתו ובחינתו האישית. בנוסף, הוא עצמו משתתף בחלק מהסמינרים כמרצה פעיל.

משכך, קבע הגראי"ל, כי אין כל חשש בהשתתפות בסמינרים הללו ובשיתוף פעולה איתן עם ארגונים שונים הפועלים לשמירה על גחלת היהדות באירופה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}