י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

'מיהו יהודי?' שוב בכותרות: דרישה שיכיר בעוד גויים כיהודים

חבר הכנסת שלמה מולא מ'קדימה' מעלה הצעת חוק להפיכת חוק השבות לחוק יסוד והרחבתו - שיכיר במי שנרדף על רקע יהדותו כיהודי • ח"כ אליעזר מוזס: חוק שפוגע בססטוס קוו לא יעבור

עליית בני הפלשמורה. המוטיבציה מאחורי החוק
עליית בני הפלשמורה. המוטיבציה מאחורי החוק

ח"כ שלמה מולא מסיעת 'קדימה' צפוי להניח על שולחן הכנסת הצעת חוק המציעה להפוך את חוק השבות לחוק יסוד, ולקבוע בחקיקה כי כבן לעם היהודי יוכר כל מי שזכה לגיור המוכר על ידי המדינה, מנהל אורח חיים יהודי או נרדף בשל "יהדותו". חברי הכנסת החרדיים צפויים להתנגד בחריפות להצעת החוק, אך עצם העלאת הנושא לדיון נוסף מתסיסה את הרוחות.

הגדרת מיהו יהודי, סביבה סערו הרוחות במדינה בתחילת שנות ה-70, מצויה כיום בסטאטוס קוו לפיו ההגדרה המתוקנת בחוק השבות לפיה 'יהודי' - "מי שנולד לאם יהודייה או שנתגייר ואינו בן דת אחרת" היא הקובעת לעניין זה, הגדרה שבשל עמימותה נתונה גם היא לפרשנויות שונות, שכן לא נקבע בחוק בידי מי מצויה סמכות הגיור.

הצעת החוק של מולא מבקשת להרחיב את הגדרת החוק ולקבוע, כי מלבד בנים לאם יהודיה וגרים, יחשב ליהודי גם כל מי שנרדף בשל "יהדותו".

ח"כ מנחם אליעזר מוזס אומר בתגובה ל'בחדרי חרדים', כי אין סיכוי שהחוק יעבור בכלל. "יש הסכמים קואליציוניים, ויש סדר בקואליציה. כל הצעת חוק שתפגע בסטטוס קוו, לא תעבור".

שלמה מולא, נציג הקהילה האתיופית במפלגת קדימה, מקדם בעקשנות את העלאת בני הפלשמורה מאתיופיה ואריתריאה לישראל, העלאה שמתעכבת בשל ספקות קשים לגבי יהדותם של בני העדה שנשארו מאחור.

מסתבר שזו גם המוטיבציה מאחורי החוק שיעלה, מאחר ובני הקהילה נרדפו במשך שנים על רקע ייחוסם ליהדות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}