י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

הבחירות לרבנות: כושר במחיר מבצע

הבחירות לרבנות י-ם נקלעו לתסבוכת משפטית, אבל המועמדים לא מפסיקים להצטרף לעגלה • במהלך מפתיע תאשר הרבנות הראשית כושר רב עיר לרב נחום נריה, השוקל להתמודד • הרבנות: "הדיון נדחה"

הרב נחום נריה. צילום: בחדרי חרדים
הרב נחום נריה. צילום: בחדרי חרדים

הקלחת הרותחת המלווה את הבחירות לרבנות ירושלים, לא מפסיקה לבעבע לרגע. מי שחשב שהדחיות החוזרות ונשנות ירגיעו חלק מהמתמודדים, ויניסו מועמדים חדשים מלהיכנס לזירה, טעה ככל הנראה טעות מרה במיוחד.

המצב המשפטי הסבוך אליו נקלעו הבחירות, לא הולך להיפתר במהרה. נראה כי הסחבת המשפטית תמרוט את שארית עצביהם של המתמודדים, שארסנל העצבים אותו אגרו בעמל רב עם הכרזת מועמדתם, הולך ומתבזבז.

הנה דוגמה טריה על מאמצים שמושקעים מצד מועמדים פוטנציאלים להתמודדות על רבנות העיר. היום (ב) מתקיים דיון במועצת הרבנות הראשית בשורה של נושאים הזקוקים לאישורה.

בין הנושאים שאמורים לעלות על סדר היום, הוא מתן כושר רב עיר לרב נחום נריה מירושלים. הרב נריה, המשתייך לזרם החרד"לי - בעבר ר"מ בישיבת הכותל, וכיום ראש ישיבת תורה מציון בקטמון - מבקש להתמודד על התפקיד, ואף מעריך כי סיכוייו להיבחר אינם רעים.

הרב נריה, מתוקף השתיכותו לציבור הדתי לאומי, יכול לזכות לתמיכה רחבה בקרב הבוחרים מציבור זה מחד גיסא, ומאידך גיסא לזכות גם לתמיכה חרדית בעקבות עמדתו ההלכתית הבלתי מתפשרת. מעין מועמד פשרה על כולם.

אך דא עקא, שלרב נריה אין כושר לכהן כרב בעיר - ובלי כושר אי-אפשר להתמודד. וכך, במפתיע, בישיבה שנערכה היום במועצת הרבנות הראשית, ייערך דיון על מתן כושר לרב עיר, עבור הרב נריה, מטעם של גדול בתורה.

'גדול בתורה', נוסד עבור רבנים גדולים וידועי-שם, שאינם מכירים ברבנות, או שאין זה מכבודם לגשת לבחינות. שכן, המדינה העניקה למועצת הרבנות זכות לפטור סוג מסויים של אנשים מהבחינות לרבנות.

הרב נריה, במפתיע, עונה על כל ההגדרות, ובסמיכות מפתיעה לבחירות, יקבל את הכושר המיוחל, בדרכו אל לב 48 חברי הגוף הבוחר.

מלשכת הרבנות הראשית נמסר: "הדיון בעניינו נדחה, וודאי שלא יאושר היום כושר לרב עיר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}