י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

סאטמר אומרת "לא" ללימודי נגינה לילדים

האדמו"ר מהר"א מסאטמר דרש במוצ"ש מחסידיו: לא לשלוח את הילדים לשיעורי מוזיקה • האדמו"ר ביקש מחסידיו: לתרום רק למוסדות הקהילה • גבאי צדקה בקהילות נוספות: מקווים שהרעיון יאומץ גם אצלנו

האדמו"ר מסאטמר. לא ללימודי מוזיקה
האדמו"ר מסאטמר. לא ללימודי מוזיקה

בכינוס שנערך במוצאי שבת באולמי 'בית רחל' שבקריית יואל, לציון יום הצלתו של האדמו"ר מסאטמר רבי יואל זצ"ל מציפורני הנאצים, הפתיע האדמו"ר מהר"א מסאטמר כשכלל בדרשתו, שנישאה כנגד הכנסת 'כלים טמאים' - כאינטרנט וטלוויזיה - לבית, גם את לימודי הנגינה לילדים.

האדמו"ר דרש מחסידיו שלא לשלוח את ילדיהם ללימודי מוזיקה, והסביר את דרישתו בכך שלימודי נגינה מוציאים את ראש הילדים מלימוד התורה. עוד אמר, כי מאחר ובזמנינו ללימוד נגינה קשר הדוק לעולם הלא יהודי ולאינטרנט - טמונה בלימודים אלו סכנה רוחנית בפני עצמה.

האדמו"ר הוסיף ואסר גם על הקרנת סרטי וידיאו - גם במהלך ערבי התרמה ודינרים הנערכים לטובת המוסדות, בהם מוקרנים מעת לעת סרטי תדמית לפיאור המוסדות. האדמו"ר נימק את דבריו בכך שקריית יואל הינה עיירה קדושה, וככזו יש להרחיק ממנה הקרנות סרטים, גם כאלו שאין בהם שמץ של איסור.

בחלק שלא עסק בהרחקות שדרש האדמו"ר מעדתו, התריע האדמו"ר על כך שחסידי סאטמר תורמים מהונם למוסדות חסד שמחוץ לחסידות, בעוד מוסדות החסידות שהם, לדברי האדמו"ר, 'מקור החסד' סובלים ממצוקת תקציב חריפה.

תופעה זו של תרומות למוסדות מחוץ לקהילה על חשבון תרומות למוסדות הקהילה מטרידה גם קהילות אחרות, וגבאי צדקה של הקהילות השונות מקווים שהתעוררות זו שעורר האדמו"ר מסאטמר בארה"ב, תמצא את דרכה גם לקהילות בארץ.

כך נמסר על גבאי צדקה של אחת מהחשובות שבקהילות ירושלים, שבעקבות דברי האדמו"ר מסאטמר עסוק בניסיון לארגן יוזמה דומה גם בקהילתו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}