י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

הכירו: הסנטור ר' יוסף ליברמן

הסנטור היהודי ג'ו ליברמן יצעד בשבת הקרובה מעל שמונה ק"מ בשלג להצבעה בסנאט על חוק ביטוח הבריאות. "יש לי אחריות לבוחרים. ליהדות יש מחויבות חברתית" אומר הסנטור הדתי • פוסק חדש?

הסנטור ליברמן. יצעד בשלג
הסנטור ליברמן. יצעד בשלג

הסנטור גו' ליברמן בן ה- 67 מתכוון לצעוד בשבת הקרובה מעל שמונה קילומטר מביתו לבית הנבחרים להצבעה הגורלית שתיערך בצהרי השבת על הצעת חוק ביטוח הבריאות הממלכתי שמקדם הנשיא אובמה.

ליברמן שהתפרסם כשרץ יחד עם אל גור בבחירות 2000 לנשיאות, הינו יהודי שומר שבת המקפיד שלא לחלל את השבת אם לא במקרה של אין ברירה: "במשך הקריירה שלי עניתי לטלפון בשבת רק פעמים בודדות, במצבים של סכנה לביטחון הלאומי", הוא אומר לאתר The Hill המסקר מקרוב את הנעשה במסדרונות הכוח של הגבעה הוושינגטונית.

זו לא הפעם הראשונה שבה יצעד הסנטור בן ה-67 את הדרך הארוכה מביתו לסנאט בשבת, "במהלך עשרים ושתיים שנות כהונתי בסנאט" מספר ליברמן לאתר "יצא לי לצעוד בערך כ- 30 פעם את הדרך הזו, בעיקר כשעל הפרק עמדו הצבעות חשובות".

ליברמן שייצג בסנאט במשך שנים רבות את מדינת קונטיקט כשזכה בבחירות כמועמד המפלגה הדמוקרטית, רץ בבחירות 2006 כנציג עצמאי בשל תמיכתו במדיניות הנשיא בוש, תמיכה שהועברה בהמשך ליריבו של הנשיא אובמה בבחירות לנשיאות ג'ון מקיין, תמיכה שתורגמה בין השאר לנאום תמיכה מהדהד בוועידת הרפובליקנים שבחרה במקיין כמועמד המפלגה.

"אלך בשבת להצבעה הזו, כי היא הצבעה חשובה" אומר ליברמן ומוסיף "אני חייב את זה לבוחרים שלי, יש לי אחריות כלפיהם".

הדרך שתיקח לליברמן להערכתו בערך כשעה וארבעים וחמש דקות תביא אותו לסנאט בדיוק בזמן להצבעה שלפחות עבור ממשל אובמה, מוגדרת כהצבעה גורלית. "ביקשתי שיקבעו את זמן ההצבעה שלי מאוחר יותר כך שאספיק להתפלל" הוא אומר.

הסנטור מסתבר מרביץ גם קצת יהדות בכתב ומסביר לו "ליהדות יש מחויבות חברתית כלפי הקהילה ולכן יש לי כיהודי חובה מיוחדת להשתתף בהצבעה שהרבה מאד אנשים חושבים שתהיה מועילה מאד".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}