י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

אגודה אחת > סיקור • וידאו • גלריה

בזה אחר זה חנו מכוניות השרד ליד משרדי אגו"י בב"ב • מי לא הגיע לאסיפת החירום? מי דיבר ראשון? • וגם: למה עלה אריאל אטיאס לאחר הישיבה לבית הגר"ש בעדני • יעקב נחומי עם התיעוד המלא

אגודה אחת > סיקור •  וידאו • גלריה
יעקב נחומי

בזה אחר זה הגיעו חברי הנהלת תנועת 'אגודת ישראל', למשרדי התנועה בבני-ברק, הממוקמים ברחוב רבי עקיבא 57. מכוניות השרד של חלקם, הושארו בידי הנהגים המסורים, מפאת מצוקה חריפה של מחסור במקומות חניה, במיוחד בשעות העמוסות בעורק המרכזי של עיר התורה והחסידות.

מזה כשנתיים שההרכב הבכיר של התנועה לא התכנס, ומאז - כידוע - עברו מים רבים בצינורות הביוב של ירושלים, שהספיקה להחליף ראש עיר, לשביעות רצונם של חלק מהנוכחים.
הנהלת אגודת ישראל היא הפורום הבכיר ביותר במפלגה, אחרי 'ועדת השבעה', וחברים בה קרוב ל-40 חברים, מכל החצרות המרכיבות את הסיעה.

נושא הדיון הרשמי, בעטיו התכנס הפורום המכובד, הוא מצוקת הדיור החרדית, שדומה כי אין פורום חרדי המכבד את עצמו (כולל פורום 'בחדרי חרדים'), שאינו דן לאחרונה בנושא, באובססיביות רבה.

נראה היה, כי מי שכינס את הנוכחים, עשה הכל בכדי להותיר את משקעי העבר הרחק מאחור. המנכ"ל והמזכ"ל, יוסף קופרברג וחנוך זייברט, שעבדו שעות ארוכות בימים האחרונים לארגן את הישיבה, עשו הכל כדי להעניק הרגשה נוחה לאורחים, כולל כיבודו של סגן שר החינוך מאיר פרוש לפתוח את הישיבה.

אמנם, מטעם סיעת 'שלומי אמונים' הופיעו רק שלושה נציגים (מאיר פרוש, יהושע פולק, ושלמה גינזבורג), מתוך תשעה, אך היעדר הנציגים לא היה בהתרסה, אלא ככל הנראה בשל אילוצי זמן כאלו ואחרים. מי שמחפש מהם אילוצי הזמן שיכולים לגרום למאן דהוא להפסיד ישיבה כל-כך חשובה, יכול להתבונן בלו"ז העמוס של ראש עיריית ביתר, מאיר רובינשטיין, אחד מנציגי 'שלומי אמונים' שנעדר מהישיבה.

מי שחיפש נעדרים נוספים, לא יכל שלא להבחין בהיעדרו של הרב מנחם פרוש, שלא פספס ישיבה אחת מאז הוקם הגוף הזה - 'הנהלת אגודת ישראל'. יהיה אולי מי שיתלה זאת בחולשתו, אך סביר להניח שלא בזה מדובר.

כך או כך, רוב המשתתפים התרכזו במשימה הלאומית המונחת לפתחם, והיוותה את העילה המרכזית לקיום הישיבה: מצוקת הדיור.

כל חברי הכנסת של 'אגודת ישראל', ישבו זה לצד זה, והקשיבו בשקיקה לנאומו של שר השיכון, אריאל אטיאס, שפרש את תוכניותיו לפתרון המצוקה החריפה. הח"כים, מצידם, תרמו משלהם, ויותר משהאסיפה תעזור לזוג הצעיר המתגורר במחסן עלוב בפאתי ירושלים, היא תעזור, אולי, לאיחוד השורות הפנימיות באגודת ישראל.

נו, וזה בא בחינם?.

קוריוז מעניין בשולי הישיבה התרחש דווקא בביתו של הגר"ש בעדני, חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס. אריאל אטיאס יצא מישיבת הנהלת אגודת ישראל, ופנה משם הישר לביתו של הגר"ש בעדני. מי שחשב שאטיאס מחפש לעצמו פטרון רוחני נוסף - טעה. הסיפור פשוט בהרבה. מיד בצאתו מהישיבה, ביקש אטיאס לעצור בתחנת הדלק, בכדי לגשת לנוחיות. המאבטחים הטילו וטו על המיקום, והפיתרון נמצא בביתו של הגר"ש בעדני, שאירח את השר בכבוד רב.






























































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}