י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

"נתגבר על השבבניקים מבית שמש" • ראיון

תבערה במירון: רק הובאו כלי העבודה, וקבוצת קנאים הגיעה למחות • בראיון לוחמני, מטיח יו"ר ועד מירון: "אלו שבבניקים שמחלוקת פנימיות מניעות אותם. אני לא מומחה לבעיות נפשיות" • יורה גיצים

"נתגבר עליהם". קבוצת מפגינים מול ביתו של הרב מרדכי הלפרין
"נתגבר עליהם". קבוצת מפגינים מול ביתו של הרב מרדכי הלפרין

הר מירון בוער וסוער, ולא ממדורת ל"ג בעומר: רק הובאו לשם מספר כלי עבודה, כדי לבצע חפירות לצורך התקנת מזגנים, וקבוצת קנאים מירושלים ומבית שמש, שמקורותיהם המודיעניים המשובחים יידעו אותם באשר להתארגנות לקראת הפעילות - הגיעה למקום. המפגינים הפריעו למהלך העבודות, וניסו למנוע את קיומן בכל דרך.

יו"ר ועד היישוב מירון, שהתעמת עם המפגינים, טוען כי הם פועלים על דעת עצמם. בראיון יורה גיצים, משתלח היו"ר בקבוצת המפגינים וטוען שהם מגיעים למקום על מנת לחולל פרובוקציות לשמן, ללא כל ריבוי רבני.

כתבה בנושא:
מהומות במירון: 'העדה' נגד התקנת מזגנים • גלרית תמונות בלעדית

• שלום וברכה ליו"ר ועד הישוב מירון, הרב מרדכי הלפרין.

"חג שמח. היום י"ט בכסלו. הבוקר בשעה טובה ומוצלחת החלו בהכנת התשתית להנחת קווי מיזוג האויר בציון הרשב"י, והעבודה נעשתה בפיקוחו של הרב נחמני, שהוא נציגו האישי של הראב"ד, הרב משה שטרנבוך, לפקח באתר. מיד לאחר תחילת העבודה, הגיעו קבוצה של שבבניקים מבית שמש, וניסו להפריע למהלך העבודה בטענה שהם המייצגים של 'העדה החרדית'.

"אני מבין שיש לנו כאן איזשהי מחלוקת פנימית, אבל מה שחשוב לנו זה שהעבודות בציון הרשב"י יתבצעו על פי ההלכה, ולא יהיו יותר עיכובים. מכיוון שאנו, כאנשי המקום, המתפללים במקום 3 פעמים ביום ובשבתות, לא נאפשר שעבודות ימשכו וימשכו, תוך כדי הפרעות למתפללים ואנחנו בתוכם".

• במהלך העבודות היום, הרב נחמני נכח בשטח?

"הרב נחמני לא שרק היה היום במהלך העבודות, אלא שלהפתעתי ראיתי את הרב נחמני עצמו אוחז בטוריה וחופר בעצמו. כנראה שזה היה באיזשהו שלב שהוא חשד במשהו, ואז הוא לקח את הטוריה לידיו וחפר בעצמו. אני חושב שאם הגאון הרב שטרנבוך סומך על מישהו, אז יש לעניין הזה בוודאי על מה לסמוך - והכל מתבצע כדת וכדין ולכתחילה".

• כוחות המשטרה שהגיעו למקום השליטו סדר ועצרו מספר אנשים ואיפשרו לעבודות להימשך. האם התקדמו בעבודות היום?

"העבודה הסתיימה בכל הנוגע להנחת קווי מיזוג האויר, שכפי הידוע מיזוג אויר במקום כזה הוא פיקוח נפש. כפי שאני מבין, העבודות בשלב הזה הסתיימו. השלב הבא הוא החלפת המרצפות, שגם הוא יתבצע, אני מקווה, ללא הפרעות ועל פי כללי ההלכה והוראות הרבנים".

• האם ידוע לך מי הרבנים של אותם אלו שהגיעו הבוקר להפריע למהלך העבודות?

"אני אישית לא הייתי ממש במהלך האירוע, אך שמעתי שהם צעקו שהם מייצגים את הגאב"ד, הגרי"ט וויס. זה מה שאני יודע. אבל אני יכול לומר לך בבירור, על פי השתתפותי בישיבה שהייתי בה עם הראב"ד הרב שטרנבוך, שהוא שם אמר באופן ברור, שהוא על הרב נחמני סומך במאת האחוזים.

"לכן, כל זמן שהרב נחמני בשטח, והעבודות הן באישורו, כפי שאמרתי קודם לכן, ובמו-ידיו גם עבד במקום, אז כמובן כל מי שיבוא וייציג את עצמו כנציג של רב זה או אחר וחשוב יותר, אין לנו צורך לסמוך על מישהו נוסף מעבר לרב נחמני".

• אתה חושב שבכל פעם שיחליפו כמה מרצפות יצטרכו להזעיק כוחות משטרה למקום? בכמה אנשים מדובר?

"אני לא יודע. אני לא מומחה לבעיות נפשיות. אבל, יש לי רושם שכאן מדובר באנשים שאין להם מה לעשות, ויש להם כל מיני בעיות ותסביכים שלא קשורים לעצם השמירה כביכול על ענייני הלכה. כדאי הוא ר' שמעון לסמוך עליו בשעת הדחק ובעזרת ה' גם למי שדוחק אצלו השעה לעשות כל מיני מעשים אשר לא יעשו, אנחנו בעזרת ה' נתגבר".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}