י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

יועץ משפטי חדש: עו"ד יהודה ויינשטיין

הממשלה אישרה פה אחד את מינויו של עורך דין יהודה ויינשטיין, מבכיר הפליליסטים בישראל, לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה • ויינשטיין יתחיל בתוך שבועיים בחפיפה עם מזוז

זה שבא. יהודה ויישטיין. צילום: פלאש90
זה שבא. יהודה ויישטיין. צילום: פלאש90

הממשלה אישרה היום (א) פה אחד את מינויו של עורך דין יהודה ויינשטיין ליועץ המשפטי לממשלה. מינויו של ויינשטיין יכנס לתוקף לאחר הסדרת ניגודי עניינים וסיווג בטחוני, בתחילת פברואר הקרוב, עם פרישתו של מני מזוז מכס היועץ.

בתוך כשבועיים צפוי ויינשטיין להתחיל בחפיפה מסודרת עם מזוז, במטרה להתחיל את תפקידו, ללא צורך בעיכוב תיקים בשל תהליך הלמידה הנדרש.

ויינשטיין בן ה-65 הינו מעורכי הדין הפליליים הבכירים בישראל, אם לא הבכיר שבהם. הוא ייצג במהלך שנות עבודתו את בכירי הפוליטיקאים ואנשי ההון בישראל, כשבין לקוחותיו המפורסמים נמנים ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ויו"ר תנועת ש"ס לשעבר, אריה דרעי.

שר המשפטים יעקב נאמן, שהגיש את מועמדותו של ויינשטיין לממשלה, לאחר שהוועדה לאיתור יועץ משפטי לממשלה כשלה בתפקידה והחזירה את המנדט לשר, כתב בנימוקיו לבחירתו של ויינשטיין: "עורך הדין וינשטין בעל ניסיון רב. הוא כיהן כסגן בכיר לפרקליט מחוז המרכז ועם פרישתו מהפרקליטות הקים משרד עורכי דין שהתמחה בעיקר בעבירות צווארון לבן, עבירות כלכליות, משפט פלילי, דיני הסגרה, נושאים הנוגעים לביטחון המדינה, משפט חוקי ומנהלי, שוק ההון, ניירות ערך ונושאי משפט ציבורי. שוכנעתי בפגישתי עם וינשטיין בדבר יכולתו הארגונית והמנהלית, אין לי ספק שהוא יוכל למלא את מירב התפקידים המגוונים המוטלים על היועץ המשפטי לממשלה".

בחירתו של ויינשטיין לוותה במילים חמות מכיונו של ראש הממשלה לעברו של היועץ היוצא, מני מזוז. "עשית עבודה מעולה בתנאים מאוד קשים. ניווטת בחוכמה רבה, חוכמת הראש וחוכמת הלב. אתה ראוי לכל שבח על מעשיך".

ראש הממשלה בירך גם את השר נאמן על עבודתו, זאת על רקע מתיחות שהסתמנה בין השניים עם דחיית ראש הממשלה את יוזמתו של שר המשפטים לפיצול תפקיד היועץ.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}