י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

ברק נגד ישיבות ההסדר: רוצה להתיר את החוזה

שר הביטחון זועם על ראשי ישיבות הסדר שביקרו את תיפקודו וקראו לסרבנות. בוחן אפשרות להתרת החוזה עם חלק מישיבות ההסדר. על הכוונת: ישיבת הר ברכה וישיבת אלון מורה

זועם. אהוד ברק
זועם. אהוד ברק

שר הביטחון, אהוד ברק, ישקול להתיר את החוזה בין משרד הביטחון, לחלק מישיבות ההסדר, כך מדווח העיתון 'מעריב'.

חלק מישיבות ההסדר, המשלבות לימודים תורניים ברמת ישיבה גבוהה ושירות צבאי מקוצר, במסגרת דתית, נמצאות מזה תקופה בקונפליקט מתמשך עם משרד הביטחון, בשל קריאת רבניהם לא לציית בכל מחיר לפקודות מפקדי צה"ל.

בתהליך שצבר תאוצה מאז הגירוש מגוש קטיף ב-2005, פסקו חלק מרבני הישיבות לתלמידיהם לסרב פקודה במקרים של פקודות לפינוי ישובים או פעולות אחרות נגד מפעל ההתיישבות.

יותר מחמישית מבוגרי החינוך הציוני דתי משרתים בצה"ל, במסגרת ישיבות ההסדר ומספרם מוערך בכ-1500 חיילים.

בשל היקפם הגדול של חיילי ההסדר ופיזורם בחילות השונים, הטרידה תופעת הסרבנות והגיבוי שניתן לה מרבני הישיבות את ראשי צה"ל ומפקדיו. כבר בשנת 2005 סמוך להתנתקות קרא ראש אכ"א דאז, האלוף אליעזר שטרן, להתפטרותם של מספר ראשי ישיבות הסדר בשל קריאתם לסירוב פקודה.

האירועים האחרונים בגדוד שמשון ובחטיבת כפיר, בהם הניפו חיילים בני ישיבות הסדר שלטים בגנות הפינוי ובעידוד הסרבנות, גרמו בשבוע שעבר לשר הביטחון לשקול את האפשרויות המשפטיות הפתוחות בפניו, להתרת החוזה עם מספר ישיבות הסדר.

ישיבות אלון מורה והר ברכה צפויות לקבל במהלך השבוע הקרוב אזהרה חמורה משר הביטחון ודרישה למתן את התבטאות הרבנים נגד צה"ל ושר הביטחון. במיוחד עורר עליו הרב אליעזר מלמד, ראש ישיבת הר ברכה, את זעמו של שר הביטחון, בשל התבטאויותיו בשבוע שעבר המגנות את חלק ממפקדי צה"ל ואת יכולות הפיקוד שלהם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}