י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

הגרי"ש אלישיב לליצמן: אתה עושה קידוש ה'

סגן שר הבריאות הגיע לבית הגרי"ש אלישיב כדי לדווח על פרשת 'המוות המוחי'. בפגישה נכח גם חתן הגרי"ש - הגר"ע אוירבעך, שהעלה את נושא מאבק ארגון מד"א בארגוני ההצלה

סגן שר הבריאות עם הגרי''ש אלישיב
סגן שר הבריאות עם הגרי''ש אלישיב

סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן התקבל במוצ"ש במעונו של הגרי"ש אלישיב, לשיחה מיוחדת בנושאים שונים בתחומי הלכה ורפואה.

במהלך השיחה עלה נושא קביעת מוות מוחי נשימתי, שעלה לסדר היום באחרונה. כזכור, הודיע ליצמן במכתב מיוחד מטעם משרד הבריאות כי יש לאפשר קביעת מוות לאחר הפסקת פעילות הלב במקרים בהם בני המשפחה דורשים זאת, כפי שנפסק להלכה ובהתאם למה שנקבע בחוק.

בשיחתו הסביר ליצמן לגרי"ש את העובדה שמבקריו אינם רואים בעין יפה את דעתו, על אף שהחוק מאפשר זאת. הגרי"ש שיבח את ליצמן על עמידתו הנחרצת בעד ההלכה וחיזק את רוחו מול ההתקפות שהיו מנת חלקו בימים אלו. "זהו קידוש ה', וידוע מה שנפסק להלכה שאין לעשות כל פעולה לאדם גוסס והרי זה שופך דמים", אמר הגרי"ש אלישיב.

הגרי"ש אלישיב התעניין אצל סגן השר בפרטי המקרה של הפעוטה תמר כהנוביץ ע"ה מרחובות, שנפטרה ביום ו' האחרון, שאושפזה ב'שניידר', והרופאים ביקשו לנתקה מהמכשירים הרפואיים, לאחר שהוגדרה כמתה במוות מוחי.

ליצמן נזעק לעזרת המשפחה, ודרש שלא לנתקה, בהתאם להוראת הגרי"ש כפי שנפסק ההלכה שקביעת מוות מתאפשרת רק לאחר הפסקת פעילות הלב.

סגן השר פירט שהילדה ע"ה המשיכה לחיות כשבועיים אחרי שהרופאים הכריזו עליה כעל מתה מוות מוחי. כן הסביר שבזכותה יהיה סדר בעניין החשוב של קביעת מוות, שכן המקרה המיוחד העלה את הנושא לסדר היום הציבורי.

בשיחה המיוחדת, בה נכח חתנו של הגרי"ש, הגאון רבי עזריאל אויערבך, עלה גם נושא מתנדבי ההצלה החרדיים וההתנכלות מצד מד"א לארגון 'איחוד הצלה'. ליצמן אמר שבימים אלו הוא מגבש הסכם כללי, שיעשה סדר בנושא זה וביתר הדברים הדורשים תיקון וזהירות מיוחדת, בתחומי שמירת שבת קודש ויתר עניני ההלכה.

בסיום בירך הגרי"ש את סגן שר הבריאות בברכה והצלחה בהמשך פעילותו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}