י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

'ניו פארם' בהכשר הרב לנדא • חשיפה

בעוד שבחזית אחת נלחמים נגד 'ניו-פארם' בבני-ברק, בחזית אחרת מקבלת החנות הכשר רשמי של הגר"ש וואזנר, הגרמי"ל לנדא והגר"נ קרליץ - שמשך את התנגדותו • אז על מה המהומה? למפגינים פתרונים

מפגינים בפתח החנות. צילום: מנחם הלוי
מפגינים בפתח החנות. צילום: מנחם הלוי

המאבק נגד חנות 'ניו פארם' - שנחשף לראשונה באתר 'בחדרי חרדים' - הגיע אתמול (מוצ"ש) לשיאו בהפגנה סוערת, כשבראשה עמדו רבני השכונה בה ממקומת החנות, לצד רבנים נוספים מרחבי העיר בני ברק.

ניו פארם לא מספיק פרומערס • תיעוד

הכרוזים שחולקו באזור ההפגנה דיווחו, כי החנות לממכר מוצרי קוסמטיקה אינה מתאימה לרוח השכונה, וגורמת להכשלת בחורי חמד, המסתובבים באזור. ההפגנה מול החנות לוותה באלימות קשה של נוער שוליים, ולמקום הגיעו שוטרי יס"מ, שנקטו ביד קשה כנגד המפגינים.

הרבנים שנאמו בהפגנה דיברו על צביון העיר, שאינו מאפשר לחנות מעין זו להתקיים בתוכה, וקראו למנהלי הרשת להרחיק את הנזק אותו הם יוצרים בעצם קיומם.

אלא שהיום (א') מתברר, כי התמונה אינה חד-ממדית, וכי חנות 'ניו פארם' אינה פועלת בחלל ריק. שכן, לא להאמין, בידי מנהליה יש אישור רבני לעבוד במקום.

מבדיקה שערך אתר 'בחדרי חרדים' עולה, כי לפני שהוקם הקניון בבני-ברק, נדרשו מקימיו לסדרת התחייבויות מול רבני העיר. בין ההתחייבויות שניתנו, עוד בטרם הגיע הטרקטור הראשון אל אתר הבניה, הוסכם: כל רשת שתבקש לפתוח סניף במקום, חייבת לעבור את אישור ועדת הרבנים. כמו-כן סוכם, כי במקום לא ייפתחו מסעדות או מקומות בידור, שיהפכו את המקום למעין קניון בתוככי העיר בני ברק.

ואכן, המתחייבים עמדו בשלהם, וכל חנות עמה ניהלו בעלי המקום משא ומתן, הועברה לאישור ועדת הרבנים. כשביקשה רשת 'ניו פארם' לפתוח אף היא סניף בקניון, הגיעו בעלי המקום אל ועדת הרבנים והציגו את החנות. הרבנים - עליהם נמנים הגר"ש וואזנר, הגרמי"ל לנדא, והגר"נ קרליץ - אישרו את הקמת החנות, אך התנו מספר תנאים.

ראשית, בקשו הרבנים, להעביר את מחלקת הקוסמטיקה אל תוככי החנות, בצורה כזו שלא יראו מבחוץ את המחלקה. שנית, שהמשאיות הפורקות את הסחורה בחנות, לא יישאו פרסומות שחץ. ושלישית, כל תמונה של אשה חייבת להיות מכוסה בניילון שחור.

לאורך כל תקופת הפעילות של הרשת בבני ברק (כשמונה חודשים), עמדה הרשת בכל ההתחיבויות, והרבנים לא העלו אף לא תביעה אחת כנגד בעלי הרשת.

בשבועות האחרונים, החלו מספר אברכים, תושבי השכונה, להתסיס כנגד החנות בבתי הרבנים, ועד מהרה התגבש מכתב נגד החנו - כששיא המחאה, כאמור, בהפגנה שנערכה אתמול.

אלא שהיום (א), שלח רבה של בני ברק, הגרמי"ל לנדא, מכתב ממקום שהותו בחו"ל, לפיו הרשת פועלת על דעתו ועל דעת רבני בני ברק, וכי אין מקום לצאת למלחמה נגדם. במקביל יצא איש אמונו של רב העיר, הרב יהודה כץ, אל בתי גדולי ישראל, והסביר להם את השתלשלות הפרשה.

הגר"נ קרליץ, שכבר צירף את חתימתו נגד החנות, החליט - לאחר ששמע את דברי הרב כץ - למשוך את חתימתו, ולא לצאת נגד הרשת.

אחד ממקורבי הרבנים, אמר הערב לאתר 'בחדרי חרדים': "ההפגנה נגד החנות נובעת ככל הנראה משיעמום כבד. הם עמדו בכל התנאים שהוצבו להם, ואלו לא היו קלים במיוחד, ולא מגיע להם כזה יחס. חבל שככה הם פני הדברים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}