י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

בוסטון החליטה לאמץ את 'המודל הלעלובאי'

חסידות בוסטון עדיין המומה מפטירת האדמו"ר, אך הירושה חולקה מתוך שלום • הבכור ימשיך בכהונתו כאב"ד חוסט, השני - כאדמו"ר בהר נוף, השלישי - כאדמו"ר בבוסטון, והנכד ינהיג את הקהילה בביתר

הנכד ר' שמעון מאיר מאיר הורביץ במחיצת סביו האדמו"ר זצ"ל. צילום: הגולש מתפעל
הנכד ר' שמעון מאיר מאיר הורביץ במחיצת סביו האדמו"ר זצ"ל. צילום: הגולש מתפעל

פטירתו של האדמו"ר מבוסטון זצ"ל, הותירה את עדת צאן מרעיתו בהלם כבד. חסידיו, המתרכזים במספר מוקדים בארץ ובעולם, מצאו את עצמם בלילה לא בהיר אחד כצאן אשר אין להם רועה.

בהלוויתו אפופת היגון, הסתופפו מאות אנשים, שביקשו לקבל תמיכה אחד מהשני, להיאחז זה בזה, ולחפש משען, לאחר לכתו של האב הרוחני שליווה את דרכם על כל צעד ושעל.


האדמו"ר מבוסטון זצ"ל - כתבות וגלריה:

לגנזי מרומים • גלריה נוטפת דמעות
אבי אבי רכב ישראל • מאיר פרוש מבכה
האדמו"ר רבי לוי יצחק הורוביץ מבוסטון זצ"ל


חלק בלתי מבוטל מקרב עדת החסידים, בעיקר יוצאי ארה"ב, עשו את כל הדרך אל היהדות, בהשראתו ובהכוונתו של האדמו"ר שהיה אב רוחני, ולעיתים גם גשמי, לבני עדתו. הוא קירבם אל האור, הנחה אותם במעגלי צדק, וניווט את חייהם על כל צעד. כעת, עם לכתו של הרבי הנערץ, הם חשים כבנים שאביהם האהוב נלקח מהם בסערה.

בין ההולכים שפופים אחר המיטה, ניתן היה לראות אנשים מכל גווני הקשת. מחסידים רמי מעלה, שהסתופפו בחצר הקודש וליקטו דברי אלוקים חיים מפי האדמו"ר, עד נוער דתי לאומי, שזכה לקרבה מיוחדת מהאדמו"ר. בתווך, הילכו שבורים אותם חוזרים בתשובה ומבקשי ה', שהאדמו"ר היה משענתם הרוחנית.

ההמונים טרם הספיקו לעכל את גודל האבידה, אך בקרב חסידים המקורבים להנהגת החסידות, מדברים על החלטה ההולכת ומתגבשת, לאמץ את ה'מודל הלעלובאי', על מנת שלא לגרום חס ושלום למחלוקות מיותרות מחד גיסא, ולהביא לכך שכל חסיד יוכל לדבוק בדמות שהוא חש אליה קרבה רוחנית - מאידך גיסא. .

בנו הבכור של הרבי.  צילום: הגולש מתפעלצילום: בנו הבכור של הרבי. צילום: הגולש מתפעל
בנו הבכור של הרבי. צילום: הגולש מתפעל

האדמו"ר זצ"ל השאיר אחריו שלושה בנים: הבן הבכור, משמש כאב"ד חוסט, בבורו-פארק, ניו יורק. הבן משמש כרב קהילה במקום, והוא מנהיג את קהילתו ביד רמה. ככל הנראה, הוא ימשיך בתפקידו וייטול על עצמו גם את עטרת הנהגת חסידות בוסטון.

הבן השני, רבי מאיר, המתגורר בשכונת הר-נוף, היה ליד ימינו של אביו לאורך השנים. בשנים האחרונות אף ייפה אביו את כוחו כאשר הוזמן לאירועים שמהם נבצר ממנו להגיע. דמותו זכורה מישיבת מועצות גדולי התורה שהתכנסה לפני מספר חודשים. האדמו"ר שלא חש אז בטוב, יפה בכתב את כוחו של בנו רבי מאיר, שהגיע וחתם על המסמכים בשם אביו.

במהלך הזמן בו שכב אביו בבית החולים, הנהיג הרה"צ ר' מאיר את הקהילה בהר נוף ביד רמה, והוא ישמש כאדמו"ר מבוסטון-הר נוף.

הבן השלישי, רבי נפתלי, הנשוי לנכדת האדמו"ר מסדיגורה, מתגורר בעיר בוסטון בארה"ב, וכבר היום מנהיג את קהילת חסידי בוסטון בעיר, המהווה את ערש-הולדתה של החסידות אותה ייסד אביו של האדמו"ר המנוח, רבי פנחס הורוויץ מבוסטון זצ"ל.

הרה"צ ר' נפתלי, ימשיך ככל הנראה בתפקידו, וישמש כאדמו"ר מבוסטון, בעיר בוסטון שבארצות הברית.

מוקד תוסס נוסף של החסידות, נמצא דווקא בעיר המוקפאת, ביתר עילית. בעיר קיימים שני 'שטיבלאך' תוססים של החסידות, ומתפללים בהם עשרות חסידים המתגוררים בעיר. הזוגות הצעירים מקרב חסידי בוסטון נשלחו ליישב את ביתר עילית, בהוראת האדמו"ר זצ"ל, שהעיר היתה יקרה וקרובה לליבו.

מי שמנהיג את החסידים הצעירים, הוא נכדו בכורו של האדמו"ר זצ"ל, בנו של אב"ד חוסט, הגה"צ רבי משה שמעון הורביץ. הנכד, שאינו גדול בשנים, גדול מאד בחוכמה ובתורה, והוא מצליח לרכז סביבו חסידים רבים שרואים בו את מורם הרוחני.

הוא ימשיך להנהיג את צאן מרעיתו בביתר, אך ככל הנראה לא ייקרא אדמו"ר, אלא ישמש כרב הקהילה.

וכך, בשלום ובשלווה, יחלקו האחים את ירושת אביהם. מי שמסתובב בין ריכוזי החסידות, יכול להבחין באבל הכבד בו מתמקדים החסידים, שאינם נכנסים לפוליטיקות הקטנות המחבלות בכרמים.

דומה שחסידות בוסטון תישאר מאוחדת, ברוחו של האדמו"ר המנוח, כשעל צבאה ינצחו שלושת בניו של הרבי, איש על דגלו ובמקומו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}