י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

אבי אבי רכב ישראל • מאיר פרוש מבכה

הסתלקות האדמו"ר מבוסטון זצוק"ל, הכתה את ח"כ מאיר פרוש בהלם כבד • פרוש, שראה באדמו"ר מורה דרך, ועלה להיוועץ בדעתו על כל נושא ציבורי, סופד לרבו בראיון כאוב ל'בחדרי חרדים'

"נשא את עול הציבור". האדמו"ר מבוסטון זצ"ל
"נשא את עול הציבור". האדמו"ר מבוסטון זצ"ל

כאשר חבר הכנסת מאיר פרוש פתח את מכשירו הסלולארי דקות לאחר צאת השבת, הוא נתקף הלם. דקות ארוכות של דומייה עברו עליו, עד שעיכל את רוע הבשורה.

האדמו"ר רבי לוי יצחק הורוביץ מבוסטון זצ"ל

האדמו"ר מבוסטון זצ"ל, הרה"צ רבי לוי יצחק הורביץ זצ"ל, מאחרוני חברי מועצת גדולי התורה החסידית, היה מהבולטים שבמורי דרכו של ח"כ פרוש בענייני פוליטיקה. כחבר ותיק במועצת גדולי התורה, התמיד פרוש לעלות לביתו של האדמו"ר מבוסטון, ולהימלך בדעתו על כל צעד ושעל.

האדמו"ר זצ"ל החזיר לו הערכה גדולה, והתבטא לא אחת בשבחו של פרוש, אותו כינה 'שליח ציבור נאמן'.

האדמו"ר היה בין חברי מועצת גדולי התורה שנקטו בקו תקיף ובלתי מתפשר, בכל הנוגע לשטחי ארץ ישראל והיחס לפלסטינים: הוא התנגד לכל מהלך מדיני, כאב את כאבם של המתיישבים, והשמיע את דעתו ברמה בישיבות מועצת גדולי התורה.

ימי הגירוש מגוש קטיף היו ימים כאובים עבור האדמו"ר. מראות הגירוש קרעו את ליבו, והוא אימץ את המגורשים לחיקו בחום רב, תוך שהוא מעודד אותם, מבקרם, ומנחה את הסרים למרותו לפעול למענם.

האדמו"ר המנוח זצ"ל, היה בין אלו שהתוו עבור ח"כ מאיר פרוש את ההשקפה המדינית, שהגיעה לידי ביטוי בהצבעות והכרעות שונות, בהן נלחם פרוש למען הקו הימני אוהב הארץ.

הלילה הזה הוא לילה קשה עבור פרוש, שאיבד את אחד ממורי דרכו. כשהוא שוחח עם אתר 'בחדרי חרדים', ניכר היה שקשה עליו הדיבור באמת ובתמים.

הידיעה טרייה מדי, הפצע חי, רחוק מלהגליד.

"הרבי מבוסטון זכר צדיק לברכה, היה מאותם אדמו"רים שנשאו בעול להנהגת הציבור", סופד פרוש בשיחה כאובה עם 'בחדרי חרדים'.

"עול הציבור היה מונח על הכתפיים שלו, עשרים וארבע שעות ביממה. הוא הקריב את עצמו למען הכלל, גם אם זה היה על חשבון מוסדותיו וחסידיו", מוסיף הח"כ.

"היה חשוב לו לדאוג, לכלל ולחזק את המסגרת הארגונית של הציבור החרדי. הוא ראה במסגרת הזו את הדרך היחידה מבחינתו לשמר את ההישגים שלנו. ולכן הוא נשא בעול, והשתתף בישיבות מועצת גדולי התורה תוך שהוא מקפיד להשמיע את דעתו התקיפה מחד, ולכבד עד הקצה האחרון את דעתם של חבריו, גדולי ישראל זצ"ל ושייבדלו לחיים".

פרוש מספר כי האדמו"ר מבוסטון זצ"ל כיהן כחבר במועצת גדולי התורה, ולאחר מכן כחבר בנשיאות מועצת גדולי התורה, במשך למעלה מ-25 שנה. "נוכחותו היתה תמיד בולטת, מוערכת ומעוררת כבוד רב", אומר פרוש, שראה באדמו"ר את אחד מרבותיו.

• את הקו הימני בראייתך המדינית שאבת ממנו?

"בין היתר, הוא אהב את ארץ הקודש, וחיזק מאד את המתיישבים. לפני הגירוש מגוש קטיף, הוא היה נסער מאוד. הוא נסע לגוש קטיף מספר ימים לפני הגירוש, ועודד מאוד את המגורשים. הוא תמיד העריך את פעילותינו למען הארץ, כאדם שהיה מאד תקיף בכל מה שקשור לארץ הקודש".

• מה היה טיב הקשר שלך איתו?

"הקפדתי לשמוע את דעתו בכל נושא. לפני כל הכרעה נהגתי לעלות אליו ולשמוע את מה שיש לו לומר בקשר לסוגיה העומדת על הפרק, כפי שדאגתי לשמוע את דאגתם של כל חברי מועצת גדולי התורה, שהיא האורים והתומים שלנו בעשייה הציבורית"

הוא עצוב, פרוש. ניכר עליו שכמי שזכה לקרבתו היתרה של האדמו"ר זצ"ל, רואה פרוש בהסתלקותו של האדמו"ר אבידה גדולה, חלל גדול שנפער.

קשה עליו הדיבור. בשעת השיחה, הוא מתכונן לצאת להלוויה הכאובה, וללוות את מורו ורבו בפעם האחרונה, לאחר שהאדמו"ר ליווה אותו לאורך כל שנות פעילותו הפוליטית.

"זו אבידה גדולה לעם ישראל", מפטיר חבר הכנסת פרוש ומנגב דמעה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 49 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}