י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

מהומות במירון: 'העדה' נגד התקנת מזגנים

מהומות במתחם ציון רשב"י: עימותים קשים בין מפגינים מ'העדה החרדית' לשוטרים • העילה: חפירות שלא על דעת נציג 'העדה' ב'וועדת החמישה' • 11 מפגינים נעצרו • גלרית תמונות בלעדית

המהומות הבוקר בציון הרשב"י בחצר האחורית. צילומים: פיני רוזן
המהומות הבוקר בציון הרשב"י בחצר האחורית. צילומים: פיני רוזן

אם נדמה היה כי בחודשים האחרונים שככה המהומה סביב השיפוצים במתחם ציון רשב"י במירון, בא הבוקר ועימו התנפצה השלווה המדומה ששררה במקום.

תחילת האירוע במשאל טלפוני שנערך בין נציגי 'ועדת החמישה', עליה נמנים נציגי ארבעת ההקדשות הטוענים לחזקה על ניהול המקום - ויו"ר מטעם המדינה, שנדרשו להצביע ולאשר התקנת מיזוג אוויר במתחם הציון - עבודה שכרוכה בחפירות מתחת לאדמה, חפירות שנאסרו מספר פעמים על-ידי 'העדה החרדית', ואנשי אתרא קדישא, שהסכימו בעבר לאשר רק עבודות הגבהה שייעשו במקום, עקב חשש להימצאות קברים במקום.

ברוב של שלושה, כשנציג 'העדה החרדית' הרב פרויליך מתנגד, אישרה הוועדה את העבודות במתחם - עבודות שהחלו הבוקר.

ואם חשבתם שכוחותיהם של בני 'העדה' תשו בשל מאבקיהם המתמשכים בירושלים - טעיתם. קבוצה מבני 'העדה' הופיעו הבוקר במתחם הקבר, והודיעו לפועלים כי גאב"ד 'העדה החרדית', הגרי"ט וייס, מורה להם להפסיק את העבודות. אלה סירבו, כצפוי, ואנשי 'העדה' נשכבו על הקרקע ומנעו מגופם את העבודות.

כוחות משטרה הוזעקו למקום, ובזירה פרצה מהומה המתוארת על-ידי נוכחים כמהומה המזכירה את ימי שיא מאבקי 'העדה' במשטרה.

בתום מאבק שכלל מכות, מאבקים והיאחזות עיקשת בקרקע, הצליחו אנשי היס"מ, תוך הפעלת אלימות קשה, לסלק את המפגינים מהמקום. 11 מהמפגינים נעצרו.

בשלב זה הציבה המשטרה מחסומים בכניסה למושב מירון, כשכל נהג המנסה להיכנס ליישוב זוכה לתשאול מקיף. תוך כדי כך מסתובב רכב ועליו רמקול בשכונות ירושלים, שרק התעוררו לבוקרו של שבוע חדש, וקורא לבני 'העדה' להתאסף לכינוס חירום, ולהגיע למירון למחות על חילול הציון.

בשיחה עם אתר 'בחדרי חרדים', אומר מפקד תחנת משטרת צפת, רן אופיר, כי העבודות במקום נעשות בתיאום מלא עם 'ועדת החמישה', וכי הרב קפלן מ'וועדת החמישה' נמצא במקום ומפקח באופן אישי על התקדמות העבודות ודרך ביצוען. עוד הוסיף הקצין, כי המשטרה נערכת בכוחות מתוגברים, למנוע את התחדשות המחאות במקום.

צלם בחדרי חרדים שנקלע לאתר הציון, הנציח את המהומה במצלמתו.















































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}