י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

במשרד הביטחון נפגעו מקריעת הצווים - ומאיימים: נעצור גם בניית מוסדות ציבור

משרד הביטחון מאיים: בניית מוסדות ציבור תוקפא ברשויות שראשיהן קרעו את צווי ההקפאה • הנימוק? "מגיע להם לקבל על הראש" • חברי כנסת: ההחלטה לא חוקית

צו ההקפאה. יחול גם על מוסדות ציבור
צו ההקפאה. יחול גם על מוסדות ציבור

מוסדות הציבור בהתנחלויות אינן כלולים במסגרת צו ההקפאה שאכיפתו החלה בשבוע שעבר, אך עם זאת החליט יועץ שר הביטחון לענייני התיישבות איתן בראשי, בהחלטה שתחושות זעם על ראשי המתנחלים מאחוריה, כי ברשויות שראשיהן קרעו בשבוע שעבר את צווי ההקפאה שחולקו על ידי פקחי המשרד - יחול צו ההקפאה גם על מוסדות ציבור.

היועץ שהחליט על המהלך, שחוקיותו מוטלת בספק רב, הודה בשבוע שעבר כי תחושת נקם היא זו שעומדת מאחוריה ואמר: "לא יכול להיות שראשי רשויות יקרעו צווי אלוף מצד אחד, ומן הצד השני יבקשו היתרי בניה".

העיתון 'ישראל היום' מצטט במהדורת סוף השבוע שלו, גורם בכיר במשרד הביטחון שאמר: "הם צריכים ללמוד שיש הדדיות, כעת גם הם קיבלו על הראש".

חבר הכנסת דני דנון מהליכוד, הגיש בשבוע שעבר שאילתה לשר הביטחון, בה הוא מערער על עצם חוקיות ההחלטה, למרות שתוקפה של זו הוא אך למספר ימים, וטען כי מאחר ובהחלטת הממשלה לא כלולה הקפאת מוסדות הציבור, אין לשר הביטחון סמכות להורות על הרחבת ההקפאה בניגוד לעמדת הממשלה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}