י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

"הציבור החרדי יכבוש את הערים החילוניות"

השמועה עברה מפה לאוזן, והמונים מכל גווני הקשת גדשו את הכינוס • על הפרק עמד רעיון מהפכני: 'לכבוש' את ערי הפריפריה • "לא נמנה את שמות הערים, בכדי שלא להקפיץ המחירים" • כל הפרטים

יעמוד בראש המהפכה. הגר"י סילמן
יעמוד בראש המהפכה. הגר"י סילמן

ללא מודעות בעיתונים, ללא כרזות רחוב ובלי תעמולה רעשנית מהסוג הנפוץ במחזותינו, יצאה לדרך הערב (ה') היוזמה המהפכנית הבאה, שאם היא תקרום עור וגידים, היא תירשם כמהפכה הגדולה של העשור, מהפכה שתשליך לשנים רבות.

מפה לאוזן עברה השמועה, על כינוס רב חשיבות שייערך בבני ברק, בראשותם של ראשי ישיבות, עסקני קהילות וגדולי הדור. על הפרק, איך לא, מצוקת הדיור.

אלא שבמקום הפתרונות שאנו כה רגילים לשמוע אודתם בשנים האחרונות, על רמת בית שמש ג' ההולכת ומסתבכת, על כסיף ועל חריש שהנחת אבן הפינה שלהם תיערך אי שם אחרי שנת תשפ"ב - כאן, בכינוס הזה, עלה הרעיון האמיתי, המצוי הכי קרוב למציאות, ונראה כהכי נח לכיס החרדי המצומק.

על במת הכבוד של הכינוס שנערך באולמי ערלוי בעיר התורה והחסידות, ישבו נציגי כל חלקי הקשת החרדית, כמעט ללא יוצא מן הכלל. המונים צבאו על פתחי האולם, ומאות נותרו בחוץ מחוסר מקום. על הבמה ישבו רבנים וראשי ישיבות כמו הגר"נ קרליץ, הגר"י סילמן, הגרמ"ד לפקוביץ מישיבת 'באר יעקב', הגרמ"ה הירש, ראש ישיבת סלבודקא, ונציגי החסידויות בעלזא, סלונים ותולדות אהרן, שהאדמו"רים המנחים אותם תומכים נלהבות בהצעה המהפכנית.

המהלך שעליו הוכרז בכנס, מדבר על רכישות מרוכזות של שיכוני דירות בערי הפריפריה. כל עיר חילונית בארץ שיש בה דירות למכירה במחירים זולים, 'תיכבש' בידי קבוצות של דיירים חרדיים.

מי שעומד מאחורי היוזמה הוא הרב מיכה רוטשילד, העומד גם אמרחוי המיזמים העתידיים 'אחיסמך' וחריש. "הרעיון הוא ללכת על מהלך כמו חיפה: לרכוש קבוצתית בכל מיני ערים בכל רחבי הארץ. להתלבש על הערים", אמר רוטשילד.

"המחירים יהיו בין 220 אלף ל420 אלף ש"ח", אמר הוגה הרעיון, והוסיף כי הוא לא מתכוון לחשוף את שמות הערים, "כי ברגע שאני אגלה – המחירים באותה עיר יקפצו". רק זאת גילה, שבחישובים שערך, גילה שישנם לפחות 20 ערים שאפשר ליישם בהן את הרעיון.

"הרעיון הוא", הוסיף היוזם, "שאנשים יחתמו מראש על התחייבות כי יילכו לערים הללו כאשר יירכשו כמויות של דירות".

ראשי הישיבות והרבנים תמכו ברעיון בהתלהבות, והגר"י סילמן סיכם את הרעיון במילים: "מי יודע אם הקב"ה לא הקפיץ את המחירים בערים החרדיות, בשביל שארץ ישראל תיושב בעוד ועוד מקומות תורה".

הדוברים בכנס ציינו כי הביאו את הרעיון בפני גדולי הדור, שתמהו למשמע ההצעה, ואמרו שהזוגות הצעירים לא ירצו לעזוב את הערים החרדיות. "אנחנו רוצים להוכיח שהציבור כן מעוניין בזה", אמרו הנואמים בכנס.

מאות האנשים שצבאו על הדלתות, הוכיחו שהציבור בהחלט בשל לתוכנית המהפכנית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 74 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}