י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

משה אבוטבול חתם: רמה ג' כולה לחילונים!

ערב הדיון בבית המשפט על עתודות הבניה החרדיות בבית שמש, חושף 'בחדרי חרדים' את נשק יום הדין של יו"ר האופוזיציה • אבוטבול בתגובה: "גם לנו יש הפתעות" • המסמכים בפנים • חשיפה בלעדית

החתימה על ההסכם
החתימה על ההסכם



לא ברור איך יתמודדו ראשי מועצת בית שמש החרדיים מול הקלף החזק שהוצאו הערב חוגי האופוזיציה. הקלף שנשלף, יישלח מחר לבית המשפט, ויעבה את התיק שאינו מטיב עם מצבה של הנציגות החרדית בעיר עם העתיד הלוטה בערפל.

זוהי התפתחות המסבכת עד צוואר את הקואליציה החרדית בעיר, המבקשת להוציא את המכרזים לבנייה ולראות בקרוב את הטרקטורים עולים על המגרשים ומבשרים על תנופת בינוי לציבור החרדי. כעת נראה, שעד שיעלו טרקטורים על אדמות רמה ג', יחלפו שנים לא מעטות. כשיעלו כבר הדחפורים, ייתכן שהם יבנו מגדלי מגורים עבור החילונים שיביסו את ההנהגה החרדית הנוכחית במועצת העירייה.

על כפות המאזניים של בית המשפט, מונחת כעת עתידה של רמה ג' בבית שמש. השופטים היושבים על התיק, ייקבעו את עתיד מצוקת הדיור החרדית, לשבט או לחסד. או שיפסקו שהתנהלותה של העירייה תקינה, ואז ייבנו אלפים רבים של יחידות דיור עבור זוגות צעירים מהמגזר החרדי, או שבית המשפט יאמץ אל חיקו את עתירת האופוזיציה העירונית, ואז תיגזר כליה על עתיד הדיור החרדי בעיר שכל כך הרבה תקוות נתלו בה.

הסאגה התחילה לפני שבועיים, כאשר 'בחדרי חרדים' חשף לראשונה על עתירה מאורגנת שהגישו תשעת חברי האופוזיציה בבית שמש כנגד ראש העיר משה אבוטבול ושר השיכון אריאל אטיאס.

העתירה הוגשה בשלבים היותר מתקדמים של השלמת הליכי המכרזים לבנייה ברמה ג'. כותרות המדיה החרדית היו צבעוניים וחגיגיים מתמיד. עמותות התכנסו, קבלנים שיווקו את מרכולתם, והתקשורת החרדית דיווחה שאוטוטו נראה כולנו את רמה ג' הנחשקת כשילדי חמד עטורי פאות מהלכים בשביליה הבנויים והמטופחים.

ואז, ללא כל הודעה מוקדמת, באה העתירה המסבכת, וטרפה את כל הקלפים. תשעת מגישי העתירה טענו, באמצעות עורכת הדין דפנה הולצר, כי עיריית בית שמש ומשרד השיכון מובילים מהלך שאינו אלא עוול הזועק לשמיים: הם מתכוונים לייעד את הרמה כולה למגזר החרדי, באמצעות תרגילים שונים, בעוד שההבטחה המפורשת שיצאה מפיו של ראש העיר וגובתה בידי שר השיכון - התחייבה לחלק את הרמה המיועדת לשלושה חלקים, כשכל מגזר בעיר החרדי - הדתי לאומי והחילוני - יזכה לאחד חלקי שלושה מפרויקט הענק שייבנה.

עיריית בית שמש נכנסה למבוכה. ראש העירייה ובכיריה הודיעו שמדובר בעתירה קנטרנית גרידא, שדינה ייחרץ לגריסה כבר בימים הקרובים. הם הביעו בטחון בצדקת הדרך, ואף אמרו שכל מי שרוצה, מוזמן לבוא וליישב את הרמה שתיבנה.

במקביל, הציגה 'הסיעה המרכזית' ביהדות התורה מסמך בו מתחייב שלום לרנר, יו"ר האופוזיציה שהוביל את העתירה, לייעד 80 אחוזים מרמה ג' עבור הציבור החרדי. יעקב ליצמן, פטרונה של הסיעה, אף הודיע כי המסמך יוצג כחלק מתשובת החרדים לעתירתו של לרנר ושותפיו.

משה אבוטבול עם הגרצילום: משה אבוטבול עם הגר
משה אבוטבול עם הגר''ע יוסף במהלך מערכת הבחירות


הנשק נשלף

ברגע שלרנר שמע את האיום, הוא החליט שזה הזמן לשלוף מסמך סודי שהוא שומר בידיו מזה זמן. לרנר שמר על המסמך בכספת, וראה בו את נשק יום הדין כאשר תגיע רגע האמת.

כעת, החליט לרנר, הגיע יום הדין. הוא ארגן את המסמך, והעביר אותו לידיו של משרד עורכי הדין המטפל מטעמו בעתירה. לרנר משוכנע, כי המסמך הזה יביא סוף-פסוק למאבק המשפטי, כאשר בית המשפט יקבל את עמדת העתירה כעובדה מוצקה - לנוכח המסמך המכריע והקטלני, החתום בידיו של ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול - מושא העתירה המתוקשרת.

הקלף הסודי, שעד לרגע זה החזיקו אותו חברי האופוזיציה קרוב לחזה, הגיע הערב לידי 'בחדרי חרדים', ומסתבר שהתוכן שהוא נושא אינו פשוט כלל ועיקר. מתקבל הרושם, שהעמדה החרדית בעתירה הגורלית, נקלעה לפלונטר גדול.

מדובר בהסכם בחירות שנערך בין משה אבוטבול לבין חברי 'הגוש החברתי', שהריץ את אבוטבול לראשות העירייה. בכדי לקבל את תמיכתו של 'הגוש' שהעלה אותו בסופו של דבר אל הכס הנחשק, הוצרך אבוטבול לחתום על שורה של התחייבויות.

וכך מתחייב אבוטבול בנוגע לבנייה העתידית ברמת בית שמש ג' (כל הסוגריים במקור):

"לצורך חיזוקה הכלכלי של עירנו בית שמש, תחולק רמת בית שמש העתידית (רמת בית שמש ג', ד', ה' וכו') הכוללת 30.000 יחידות דיור, לכל סוגי האוכלוסיות, כדלהלן:

"רמת בית שמש ג' לציבור הכללי (חילוני ודתי-לאומי), על פי תכנון והוראת משרד השיכון. שאר השכונות, רמת בית שמש ד' וה' וכו', יחולקו לכל המגזרים (כולל המגזר התורני), בהתאם לצרכים וכוחות השוק. לכל חלק יינתן מענה של מוסדות חינוך, דת ותרבות, בהתאם לצרכי האוכלוסייה הקיימת בשכונה".

על ההסכם, שנחתם בנוכחותו יו"ר סיעת ש"ס יעקב מרגי, חתומים משה אבוטבול, אז מועמד לראשות העיר, וחברי 'הגוש החברתי' שהריצו אותו לראשות העיר.

במבט לאחור, אבוטבול חתם על ההתחייבות הזו, מאותה הסיבה שלרנר, יריבו, חתם על מסמך הפוך, בו התחייב לסיעה המרכזית שתמכה בו, כי 80 אחוזים מרמה ג' ייועדו לאוכלוסייה החרדית. שניהם ביקשו תמיכה במירוץ, וידעו שללא התחייבות אין להם סיכוי להיבחר.

לאבוטבול שיחק המזל ושיחק ההסכם - אלא שכעת, כשהוא מבקש לממש את חזונו, עומד לו ההסכם לרועץ.

המסמך החתום. צילום בלעדי: בחדרי חרדיםצילום: המסמך החתום. צילום בלעדי: בחדרי חרדים
המסמך החתום. צילום בלעדי: בחדרי חרדים


לשכת אבוטבול: "גם לנו יש הפתעות"

ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול, שמע הערב, באמצעות 'בחדרי חרדים', על התרגיל שרוקח לו יו"ר האופוזיציה משה לרנר. ראש העיר הסביר כי המסמך אינו זר לו. הוא מאשר את קיומו, אינו מתכחש לו, אך אינו מאמין בכוחו ככזה שיכריע את הכף המשפטי לרעת הציבור החרדי.

לשכתו של משה אבוטבול מסרה בתגובה לחשיפת המסמך: "זה לא סוד. ההסכם נחתם תוך כדי מסיבת עיתונאים, זמן רב לפני מערכת הבחירות.

"במהלך הבחירות, כאשר יהדות התורה חתמה הסכם עם משה אבוטבול לראשות העיר, בהשתתפות שאר המפלגות שתמכו באבוטבול לראשות העיר, סוכם על חלוקה לכל המגזרים - שליש לכל מגזר.

"בנוסף לכך, גם אנו לא טומנים ידנו בצלחת, ומכינים הפתעות רבות שיוצגו בפני השופט".

המסמך החתום, בסעיף העליון: רמה גצילום: המסמך החתום, בסעיף העליון: רמה ג
המסמך החתום, בסעיף העליון: רמה ג' מיועדת רק לחילונים. צילום בלעדי: בחדרי חרדים





תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}