י"ט אלול התשפ"ד
22.09.2024

האדמו"ר רבי לוי יצחק הורוביץ מבוסטון זצ"ל

ניצחו אראלים את המצוקים: בצהרי השבת, בביה"ח 'שערי צדק', נפטר חבר מועצת גדולי התורה, האדמו"ר מבוסטון זצ"ל והוא בשנות ה-90 לחייו • ההלוויה ב-21:30 מבית מדרשו בירושלים

 האדמו"ר רבי לוי יצחק הורוביץ מבוסטון זצ"ל



ברוך דיין האמת: בבית החולים 'שערי צדק' נפטר בצהרי יום השבת, האדמו"ר רבי לוי יצחק הורוביץ מבוסטון זצ"ל, והוא בשנות ה-90 לחייו.

הלוויתו תצא הערב בשעה 21:30 מבית מדרשו בשכונת הר נוף בירושלים.

בחודש האחרון אושפז האדמו"ר בבית החולים 'שערי צדק' בירושלים. האדמו"ר שהה בחדר נפרד, וטופל על ידי צוות מיוחד.

בשבוע האחרון הוזעקו בניו מחוץ לארץ, לאחר שמצבו הלך והתדרדר. בנו אמר ביום ה' שעבר לאתר 'בחדרי חרדים': "המערכות קורסות. תעתירו בתפילה".

ואכן, ביום ה' האחרון התקיימה תפילת רבים בכותל מערבי לרפואתו, אך בצהרי יום השבת ניצחו אראלים את המצוקים, ונשבה ארון הקודש.

האדמו"ר זצ"ל חידש את חצר אביו בבוסטון, שם החל לקרב את הדור הצעיר של יהדות אמריקה ומצא מסילות ללב סטודנטים יהודים שלמדו בעיר. במסגרת פעילותו, היה עורך 'שבתונים' - תכניות שבת מיוחדים לסטודנטים, שבהן טעמו לראשונה את טעמה של שבת יהודית. בהשפעתו החלו רבים מהם לשמור מצוות והתקבצו סביבו.

בשנים האחרונות היה מקום מושבו העיקרי בשכונת הר נוף בירושלים. האדמו"ר נכנס למוסדות אותם הקים בשכונת הר נוף בשנת תשמ"ד. האדמו"ר, שרצונו היה עז לעלות לארץ במשך כל השנים, החזיק בבעלותו שטחים רבים באזור שכונת רמת שלמה.

אחרי מלחמת ששת הימים החליט להגשים את חלומו, אך נתקל בסירוב מצד עיריית ירושלים לאשר הקמת קריה חסידית באזור המבוקש. העירייה הציעה לו קרקע חליפית בשכונת הר נוף, שטרם אוכלסה. האדמו"ר לקח את ההצעה, ומאז, הפכה השכונה למקום מושבו העיקרי.

גם לאחר העלייה לארץ לא עזב האדמו"ר את בוסטון, וחילק את זמנו בין בוסטון לישראל. בחודשי החורף שהה בבוסטון, כדי לקיים את הפעילות עם הסטודנטים היהודים, ובחודשי הקיץ היה חוזר לישראל.

האדמוצילום: האדמו
האדמו''ר מבוסטון בכותל המערבי. צילום: בחדרי חרדים


ישיבה לבעלי תשובה וארגון רפואי

בשנת תשמ"ט מונה האדמו"ר מבוסטון לחבר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל. הוא דוגל בעמדות תקיפות בכל הקשור לנושאי ארץ ישראל, וקולו הכריע בכמה דיונים חשובים לקבלת החלטות ניציות של מועצת גדולי התורה.

לחסידות בוסטון מרכזים בישראל בהר-נוף ובביתר, ובארה"ב - במונסי, בניו ג'רסי ובבוסטון.

בשנת תש"ל הקים האדמו"ר את ארגון 'רופא', מוסד לייעוץ רפואי. מטרת הארגון הפופלארי הוא מתן עזרה לחולים הן במציאת רופא והן במתן סעד לחולים ומשפחתם המגיעים לבוסטון.

צוות ארגון "רופא" עוזר לחולים במציאת רופאים מתאימים. פעילותו של ארגון "רופא" בנושא זה מוגבלת לאזור בוסטון, אך הארגון עוזר לחולה ומשפחתו שמגיעם לעיר על פי עצת מומחים, בדיור לתקופת שהותם בעיר, וכן במזון כשר למהדרין, במגע עם המערכת הרפואית, ולעתים קרובות הארגון עוזר גם בתרגום בעת הביקור עצמו אצל הרופא המומחה.

בשנת תשל"ט יסד האדמו"ר בבוסטון ישיבה מיוחדת לבעלי תשובה.

החסידות מפעילה את מכון 'הנשר הגדול' - מפעל להוצאה חדשה של משנה תורה לרמב"ם, עם ביאור עממי שעורך בן האדמו"ר, הרב מאיר הורוביץ.

קישורים:
מקור תולדות חייו: ויקיפדיה
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}